Dela

Adeocare

Är du driven, idérik och nyfiken? Utveckla Adeocare tillsammans med oss! 

Adeocare är en modern, pigg och proffsig hemtjänst under tillväxt.

Här får du möjlighet att klättra och utvecklas utifrån dina intressen.

Vi erbjuder talangprogram, extra förmåner - rabatt på gymkort, massageterapeut, roliga teamaktiviteter, schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. Dessutom har vi riktigt kul ihop! 
Karriärmål
Förmåner
Ledarskap
Digitala verktyg
Utbildning

  • Proffsig modern hemtjänst med höga kundnöjdhetsresultat 
  • Unik kompetens inom demensvård och kognitiva sjukdomar
  • Talangprogram och utbildning i exempelvis ledarskap, demensvård och palliativ vård 
  • Förmåner och roliga teamaktiviteter
  • Schyssta arbetsvillkor, vi erbjuder kollektivavtal med tjänstepension och en konkurrenskraftig lön
  • Moderna arbetsverktyg som mobilt ledningssystem, surfplattor och elscootrar



Adeocare är den första hemtjänsten i Sverige att testa elscootrar i verksamheten!

Förmåner 

  • Friskvårdsbidrag: För en bättre hälsa hos vår personal.
  • Rabatt på gymkort: Vi har ett samarbete med Nordic Wellness som ger dig som medarbetare 20% rabatt på gymkort.
  • Massageterapeut: Besöker kontoren löpande och ger sitt-massage.
  • Teamaktiviteter: Vi har många aktiviteter inom teamen. Bland annat har vi ofta roliga after works, vi har en årlig sommarfest och julfest och hittar på saker som boule, besök på Gröna Lund eller andra utflykter.
  • Bra villkor: Du omfattas av kollektivavtal med tjänstepension och vi erbjuder en konkurrenskraftig lön.
  • Arbetskläder och transportmedel: Vi har bekväma arbetskläder av hög kvalitet framtagna tillsammans med personalen. I omsorgen har vi ett bra och brett utbud av elcyklar, bilar och vanliga cyklar. Vi är dessutom Sveriges första hemtjänst att börja använda elscootrar.




Karriärmål 

Branschen och framförallt företaget växer. För dig som har ett driv och intresse finns stora karriärmöjligheter inom Adeocare.

  • Internt talangprogram: För den som gör ett bra jobb och vill klättra. Innefattar bland annat specialiseringar (demens- eller palliativa team) och ledarskapsutveckling.



 

Utbildning 

  • Internutbildning: Vi erbjuder dig en rejäl internutbildning och du har möjlighet att utvecklas inom det område som intresserad dig mest.
  • Spetskompetens inom demensvård: Vi har en unik kompetens inom demensvård och kognitiva sjukdomar då vår medgrundare Hilde Knapasjö är en av de ursprungliga Silviasystrarna. Alla medarbetare erbjuds kunskapsutveckling inom demensvård som leds och utförs av Hilde som har över 30 års erfarenhet av att utbilda och handleda.
  • Externa kurser: Vi tar även in extern utbildning såsom förflyttningsteknik, HLR, matlagning, palliativ vård eller kompetenshöjning för andra kognitiva sjukdomar.
  • Ansök om USK-utbildning: För dig som är duktig och engagerad finns möjlighet att ansöka om utbildning till undersköterska under betald arbetstid.
  • Reflektionsmöten: Vi träffas regelbundet för att dela erfarenheter och kunskaper med varandra. 

 



Ledarskap 

Här jobbar ledning och personal i nära samarbete för att hitta smarta lösningar.

Om det behövs förändringar i arbetssätt eller till exempel nya bilar, digitala verktyg eller arbetskläder så finns alltid vi i ledningen till hands för att stötta, förändra och hitta en bra väg framåt. 

På varje kontor finns en enhetschef och en planeringsledare som ser till att du får ett schema som fungerar för dig, samt hjälper dig om det dyker upp frågor. 



 

Digitala verktyg 

Hos oss får du möjlighet att jobba med flera moderna arbetsverktyg.

  • Mobilt ledningssystem: En trygghet för dig i ditt dagliga arbete.
  • Surfplattor: Vi har med oss surfplattor till kunderna för att handla på nätet hemifrån, ringa videosamtal med anhörig, spela spel eller kika på bilder som anhöriga skickat. 
  • Digitala informationsskärmar: På flera av våra enheter har vi digitala informationsskärmar för att delge aktuell information så att du som medarbetare ska känna dig delaktig i vad som händer i verksamheten.

Sammanhållning och aktiviteter

På Adeocare gillar vi att umgås och ha kul ihop. Vi har fredagsfrukost en gång i månaden, då vi dukar upp en härlig frukost och pratar igenom hur vi mår, vad som är på gång och massa annat.

Vi har regelbundet after works, och varje år ses vi alla inom företaget på gemensamma aktiviteter eller en fest! 



Smarta lösningar för att du ska trivas och kunna göra ett bra jobb

Vi är måna om att lyssna in vad som fungerar bra och mindre bra i verksamheten så att du som medarbetare får rätt förutsättningar.

Exempel på förändringar vi har gjort tack vare engagerade medarbetare:

  • köpt in extra bilar
  • bytt ut vanliga cyklar till elcyklar
  • löst tvätt av arbetskläder via Samhall
  • köpt in nya och bättre arbetskläder


Mer än omsorg

Här får du vara kreativ och hitta på aktiviteter tillsammans med dina kunder.

Om du är duktig på något så vill vi gärna att du ska kunna utnyttja det.

Ibland kan vi erbjuda extratjänster till våra kunder inom områden där våra medarbetare har kompetens. Exempelvis erbjuder vissa enheter trädgårdsskötsel, tack vare medarbetare med gröna fingrar. Vi uppmuntrar egna initiativ! 



AdeoCare drivs av en gemensam vision - att kunna skänka våra kunder och deras familj en trygghet i sitt eget hem genom att erbjuda en personcentrerad omvårdnad i världsklass!




Att arbeta inom AdeoCare ger dig möjligheten att hjälpa dem som är i behov av omvårdnad för en ökad livskvalitet.

Här drivs vi alla av samma mål - att förbättra och utveckla äldreomsorgen!

Som kvitto på att AdeoCare-team är framgångsrikt så blev vi utsedda till Gasellföretag 2016 & 2017!

  • Vår verksamhet: Hemtjänst, omvårdnad, service, tilläggstjänster, boendestöd, personlig assistans
  • Organisationsform: Företag
  • Storlek: 1 150  kunder, 500 medarbetare
  • Kollektivavtal? Ja
  • Arbetskläder? Ja 
  • Roligt på jobbet? Ja!

Läs mer om Adeocares verksamhet på Seniorval: Adeocare på Seniorval.se



Här finns vi

Kontakt

Har du frågor? Hör av dig till vårt huvudkontor!

Telefon: 08-731 77 07
E-post: info@adeocare.se 

Besöksadress, huvudkontoret:

Götgatan 78
118 30 Stockholm
C/O Arena Skrapan


Besök Adeocares karriärsida

Sociala medier

Lediga tjänster

Skicka en spontanansökan