Tipsa om jobbet

Verksamhetskoordinator med bemanningsansvar till Ersta Sarahemmet i Nacka

Yrke: Verksamhetskoordinator Anställningsform: [ANSTÄLLNINGSFORM OCH %] Sök jobbet senast: 09 februari 2025

Vill du ha en central roll med mycket ansvar i en dynamisk och meningsfull miljö? Hos oss blir du en del av en värderingsstyrd verksamhet där vi tillsammans gör skillnad!

Sarahemmet ligger i Nacka/Älta med en stor solig och grönskande trädgård. Som verksamhetskoordinator är du navet i vår verksamhet och ansvarar för att vardagen fungerar smidigt både för våra medarbetare och våra boende. Hos oss blir du del i en stark gemenskap där vi stöttar och bryr oss om varandra.

På Ersta diakoni har vi lång erfarenhet av att hjälpa människor i utsatthet, utifrån vår värdegrund "Se hela människan". Här återinvesteras vinsten för att kunna hjälpa ännu fler. Inga konstigheter egentligen. Det är helt enkelt bara så, som det borde vara.


Karriärmål
Förmåner
Ledarskap
Digitala verktyg
Utbildning
Aktiviteter

Utbildning 

Vi är stolta över vår historia och långa tradition i att utveckla och arbeta med vård och omsorg som vi gjort sedan 1851. För oss är det viktigt att alla våra medarbetare känner till och jobbar utifrån vår värdegrund; "Se människan", med värdeorden professionalism, tillit och hopp.

  • Introduktion: Du får en introduktion i Ersta diakonis historia, våra traditioner och hur vi jobbar utifrån våra värderingar. För att du ska ha den kunskap som jobbet kräver får du även en introduktion i våra arbetssätt och rutiner. 

  • Kompetensutveckling: Vi arbetar strukturerat och säkerställer att all omsorgspersonal har den grundkompetens som behövs. Vi stöttar med extra kurser och utbildningar när det behövs.
  • Akademiskt äldreboende: Vi jobbar nära forskning med målet att vara en lärande organisation som bedriver en omsorg baserad på ny kunskap. Vi använder arbetsmetoden Akademiskt äldreboende.



Ledarskap 

För oss är ett gott ledarskap och närheten till chefer viktigt. Du har därför alltid en chef nära till hands när det behövs.

  • Närvarande chefer: Alla boenden har en verksamhetschef med övergripande ansvar. På varje boende finns även enhetschefer som arbetar i verksamheten och har ansvar för runt 20 medarbetare. 

  • Vi ser människan: Vi arbetar enligt modellen Utvecklande ledarskap där vi ser hela människan. Vi utgår från dig och dina behov och resurser. Tillsammans hittar och lyfter vi det som just du är bra på.

  • Delaktighet och transparens: Det är lätt att vara med i förbättringsarbetet inom Ersta diakoni. Vi informerar regelbundet om verksamhetens styrning och samlas i exempelvis teammöten, förbättringsråd och reflektionsmöten. Vi har regelbundna arbetsplatsträffar med fokus på delaktighet och öppenhet.

  • Reflektion: På våra äldreboenden har vi veckovisa reflektionsmöten, som leds av verksamhetschefen. Här talar vi om hur vi jobbar, vad som fungerar bra och mindre bra samt vad vi kan ändra på.  



Aktiviteter

Vi har ett tydligt fokus på att de som bor hos oss ska få en aktiv och spännande vardag med roliga aktiviteter, trevliga måltider och möten.

  • En meningsfull vardag:  Forskningen visar att ensamhet är en av de största orsakerna till depression hos äldre. Därför gör vi allt för att skapa en meningsfull vardag med gemensamma aktiviteter. Tillsammans gör vi varje dag händelserik och harmonisk. Aktiviteter utgår från de boendes önskemål samt årstid och högtid. 
  • Måltiderna - dagens höjdpunkter: På Erstas äldreboenden är måltiden mycket mer än maten som ligger på tallriken. Här berättar Martin Andersson, dietist för Erstas diakonis sociala verksamheter, hur vi arbetar för att måltiderna ska bli dagens höjdpunkter för de boende.



Karriärmål 

  • Individuell kompetensutvecklingsplan: Om du söker dig vidare till en fast tjänst inom Ersta diakoni tar vi tillsammans fram en individuell kompetensutvecklingsplan utifrån dina styrkor och vad du trivs med att göra.
  • Rör dig inom organisationen: Vi driver både vård och omsorg inom Ersta diakoni. Inom äldreomsorgen finns hemtjänst, dagverksamhet, och äldreboenden. Vi har även individ- och familjeomsorg och driver Ersta sjukhus på Södermalm i Stockholm.
  • Utvecklingsmöjligheter: Ersta diakonis äldreomsorg växer snabbt. Det öppnar upp många möjligheter för dig som vill utvecklas och ta mer ansvar.




Förmåner

  • Trygghet: Kollektivavtal med tjänstepension. Vi har samverkansavtal och nära relationer mellan verksamhet, stödfunktioner och arbetstagarorganisationer. 

  • Förmånsportal: Månadsavlönade medarbetare har tillgång till Förmånsporten. Här har du möjlighet att sy ihop ditt eget förmånspaket och du får tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden på exempelvis biobiljetter, hotellvistelser eller friskvård. Du får även överblick över din anställning, såsom lönespecifikation, kompensation och andra förmåner.

  • Tillgång till lokaler: Som medarbetare har du rabatt om du vill hyra vår restaurang Ersta Terrassen som finns vid huvudkontoret på Erstagatan i Stockholm. Du har även rabatt om du äter här. 
  • Friskvårdsbidrag: 3 000 kr/år för dig som är anställd med månadslön längre än 6 månader.




Digitala verktyg

Vi är måna om att förenkla och digitalisera våra arbetssätt. 

  • Digital signering: På våra boenden använder vi oss av digital signering av läkemedel.


Som verksamhetskoordinator är du navet i vår verksamhet och ansvarar för att vardagen fungerar smidigt både för våra medarbetare och våra boende. I denna mångsidiga roll kommer du att:

  • ansvara för bemanning vid korttidsfrånvaro – se till att alla pass är täckta genom att hantera sjukanmälningar och hålla tät dialog med ansvariga chefer och medarbetare
  • administrera förändrade tider i vårt schemasystem (Medvind)
  • ansvara för att förråden är välfyllda – inventera, beställa och hantera leveranser av förbrukningsvaror
  • hantera olika typer av inköp till lokalen
  • göra felanmälningar och ha kontakt med fastighetsavdelningen
  • förbereda, stötta och administrera inför, under och efter aktiviteter på boendet
  • ta hand om administrativa uppgifter kopplade till exempelvis telefoner, nycklar och liknande
  • hantera administration kring och mottagande av undersköterskeelever som praktiserar hos oss
  • vara en del av verksamhetens ledningsgrupp och bidra till utvecklingen av boendet.

Dina arbetstider
Arbetstiderna är måndag-fredag, kl. 7.00–15.30.



Vi söker dig som trivs med att vara spindeln i nätet och som vill bidra till att skapa en välfungerande och hemtrevlig vardag för våra boende och medarbetare.

Du har ett professionellt förhållningssätt och ett öga för helheten, samtidigt som du inte tvekar att ta tag i detaljerna. Du är strukturerad och ordningsam, med en naturlig förmåga att skapa överblick och hålla reda på många delar samtidigt.

Du har:

  • erfarenhet av bemanning och administrativt arbete, gärna i liknande miljö
  • god datorvana och förmåga att hantera olika administrativa system, exempelvis Medvind
  • gymnasieexamen.

Vi ser positivt på om du har B-körkort och tillgång till bil.

För att trivas i denna roll är det viktigt att du har:

  • ett socialt och kommunikativt sätt, vilket gör att du samarbetar väl med både medarbetare och chefer
  • handlingskraft och initiativförmåga – du ser vad som behöver göras och gör det
  • en prestigelös inställning – du vågar fråga när det behövs och är inte rädd för att söka stöd vid behov.

Din positiva inställning och vilja att skapa trivsel gör dig till en viktig del av vårt team.

Du delar Erstas värdegrund om att se hela människan och våra värdeord; professionalism, tillit och hopp. 


Sarahemmet ligger i Nacka/Älta och har en stor solig och grönskande trädgård. Boendet ligger alldeles intill natur och friluftsområden. Vi är måna om att skapa en vacker miljö där genuin hemkänsla möter dagens teknik.

Våra äldreboenden är moderna, med en planlösning och inredning som ska bidra till lugn och avskildhet. Här finns också öppna, gemensamma utrymmen och rum för att mötas en trivsam miljö.

  • Verksamhet: Vård- och omsorgsboende, demens och somatik 
  • Storlek: 54 platser, 6 avdelningar
  • Organisationsform: Idéburen verksamhet
  • Driftsform: Egen regi

Läs mer om Ersta Sarahemmet på Seniorval.se



Om Ersta diakoni
Ersta diakoni är Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte. Som medarbetare inom Ersta diakoni arbetar vi varje dag utifrån vår värdegrund "Se människan", med värdeorden professionalism, tillit och hopp.

Här finns vi

Kontakt

Ersta Sarahemmet

Storkällans väg 2, Älta


Har du frågor om tjänsten? Hör av dig! 

Jeanette Lind, tf verksamhetschef
[email protected]


Besök Ersta diakonis webbplats

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Ersta diakoni

Ansök nu