Tipsa om jobbet

AdeoCare söker enhetschef till Sigtuna

Yrke: Enhetschef Anställningsform: Anställningen inleds med en provanställning. Sök jobbet senast: 20 juni 2020

Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. För oss är det viktigt att varje medarbetare trivs med sina arbetsuppgifter och sin arbetssituation. 

Nu söker vi enhetschef till vår hemtjänst i Sigtuna som vill vara med och utveckla äldreomsorgen tillsammans med oss. Som enhetschef ingår du i regionens ledningsgrupp och rapporterar direkt till regionchef.

Vi erbjuder möjligheter till personlig utveckling och till exempel utbildning inom demensvård utifrån Silviasystrarnas vårdfilosofi.

Karriärmål
Förmåner
Ledarskap
Digitala verktyg
Utbildning

              • Proffsig modern hemtjänst med nöjda kunder
              • Unik kompetens inom demensvård och kognitiva sjukdomar – medgrundare Hilda Knapasjö är en av Sveriges ursprungliga Silviasystrar och håller i vår interna demensutbildning
              • Förmåner och roliga teamaktiviteter
              • Schyssta arbetsvillkor – kollektivavtal med tjänstepension och en konkurrenskraftig lön
              • Moderna arbetsverktyg – bilar och elcyklar. Ett mobilt  ledningssystem blir en trygghet för det dagliga arbetet




              Förmåner 

              • Friskvårdsbidrag. För en bättre hälsa hos vår personal. 
              • Rabatt på gymkort. Vi har ett samarbete med Nordic Wellness som ger dig som medarbetare 20 % rabatt på gymkort
              • Massageterapeut . Besöker kontoren löpande och ger sitt-massage
              • Teamaktiviteter. Vi har många aktiviteter inom teamen. Bland annat har vi ofta roliga after works, vi har en årlig sommarfest & julfest och hittar på saker som boule, besök på Gröna Lund eller andra utflykter.  
              • Bra villkor. Du omfattas av kollektivavtal med tjänstepension och vi erbjuder en konkurrenskraftig lön 
              • Arbetskläder och transportmedel. Vi har bekväma arbetskläder av hög kvalité framtagna tillsammans med personalen. I omsorgen har vi ett bra och brett utbud av elcyklar, bilar och vanliga cyklar. Vi är dessutom Sveriges första hemtjänst att använda elskootrarna Voi. 




              Karriärmål 

              Branschen och framförallt företaget växer.  För dig som har ett driv och intresse finns stora karriärmöjligheter inom Adeocare.

              Internt talangprogram: För den som gör ett bra jobb och vill klättra. Innefattar bl.a. specialiseringar (demens- eller palliativa team) och ledarskapsutveckling.

              Utbildning under arbetstid: För dig som är duktig och engagerad finns möjlighet att ansöka om utbildning till undersköterska under betald arbetstid. 



               


              Utbildning 

              Internutbildning: Vi erbjuder dig en rejäl internutbildning och du har möjlighet att utvecklas inom det område som intresserad dig mest.

              Spetskompetens inom demensvård: Vi har en unik kompetens inom demensvård och kognitiva sjukdomar då vår medgrundare Hilde Knapasjö är en av de ursprungliga Silviasystrarna. Alla medarbetare erbjuds kunskapsutveckling inom demensvård som leds och utförs av Hilde som har över 30 års erfarenhet av att utbilda och handleda.

              Externa kurser: Vi tar även in extern utbildning såsom förflyttningsteknik, HLR, matlagning, palliativ vård eller kompetenshöjning för andra kognitiva sjukdomar.

              Ansök om USK-utbildning: För dig som är duktig och engagerad finns möjlighet att ansöka om utbildning till undersköterska under betald arbetstid.

              Reflektionsmöten: Vi träffas regelbundet för att dela erfarenheter och kunskaper med varandra. 

               




              Ledarskap 

              Här jobbar ledning och personal i nära samarbete för att hitta smarta lösningar.

              Om det behövs förändringar i arbetssätt eller till exempel nya bilar, digitala verktyg eller arbetskläder så finns alltid vi i ledningen till hands för att stötta, förändra och hitta en bra väg framåt. 

              På varje kontor finns en enhetschef och en planeringsledare som ser till att du får ett schema som fungerar för dig, samt hjälper dig om det dyker upp frågor. 



               


              Digitala verktyg 

              Moderna arbetsverktyg – vårt mobila ledningssystem blir en trygghet för dig i ditt dagliga arbete. Vi har med oss surfplattor till kunderna för att handla på nätet hemifrån, ringa videosamtal med anhörig, spela spel eller kika på bilder som anhöriga skickat. 

              I dina huvudsakliga ansvarsområden ingår:

              • Personalansvar
              • Att rekrytera, utveckla, motivera och behålla de bästa medarbetarna
              • Budgetansvar för verksamheten och uppföljningsarbete inom ekonomi
              • Utveckling och uppföljning av enhetens systematiska kvalitetsarbete och arbetsmiljöarbete
              • Kundkontakter och säljarbete

              I rollen som enhetschef är du en nyckelperson i verksamheten och du drivs av en vilja att utveckla verksamheten, medarbetarna och dig själv. Du kommer att ha möjlighet att kombinera det operativa arbetet med ditt strategiska och ekonomiska tänkande. Du ser möjligheter och har idéer om hur våra verksamheter kan utvecklas och växa.

              Du både vårdar och utvecklar relationerna med våra kunder och dess närstående, medarbetare, uppdragsgivare, myndigheter och organisationer.



              Du som söker har relevant akademisk examen, exempelvis socionom eller flerårig erfarenhet av arbete i ledande befattning på motsvarande nivå.

              Då tjänsten kräver kännedom om branschen förväntar vi oss att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. Du ska ha kännedom om de lagar som styr verksamheten, såsom SoL, AML etc. 

              Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

              Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Du har ett stort engagemang, är flexibel och arbetar strukturerat och effektivt mot uppsatta mål.


              Vill du lära dig mer? På AdeoCare får du tillgång till utbildning, både interna och externa kurser. VI har dessutom regelbundna reflektionsmöten där vi delar med oss av erfarenheter och kunskap! 

              AdeoCare drivs av en gemensam vision - att kunna skänka våra kunder och deras familj en trygghet i sitt eget hem genom att erbjuda en personcentrerad omvårdnad i världsklass!

              Att arbeta inom AdeoCare ger dig möjligheten att hjälpa dem som är i behov av omvårdad för en ökad livskvalitet.
              Här drivs vi alla av samma mål - att förbättra och utveckla äldreomsorgen!

              Som kvitto på att AdeoCare-team är framgångsrikt så blev vi utsedda till Gasellföretag 2016 & 2017!


              • Vår verksamhet: Hemtjänst, Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster, Boendestöd, Personlig assistans
              • Organisationsform: Företag
              • Storlek: 400 kunder // 160 medarbetare
              • Kollektivavtal? Ja
              • Arbetskläder? Ja 
              • Roligt på jobbet? Ja!

              Läs mer om AdeoCares verksamhet på Seniorval: AdeoCare på Seniorval.se



              Här finns vi

              Här finns vi

              Besöksadress:

              Nymärsta Gränd

              195 30 Märsta


              Har du frågor? Kontakta:

              Emma Swanström, regionchef

              070 431 17 59


              Besök Adeocares karriärsida

              Sociala medier

              Räkna ut resväg

              Mer om oss

              Läs mer om Adeocare

              Ansök nu