Temat för kampanjen och den digitala jobbmässan var 2024 och 2025 ”Jakten på Sveriges omsorgsstjärnor”.
För sätta extra strålkastarljus på sommarjobben i omsorgen leddes jakten 2025 av Hampus Nessvold och Siw Malmkvist. Två generationer, två inspirerande röster! Hampus, hyllad skådespelare och komiker och Siw en ikon inom svensk musik och kultur. Det är för andra gången de engagerar sig i frågan tillsammans med oss på Go Care.
Temat anspelar på rekryteringen av vikarier som en talangshow. Denna oväntade kommunikation har framgångsrikt fått genomslag i TikTok, Snapchat och Instagram. En stor del av temat handlar också om att synliggöra omsorgsstjärnor runt om i landet som redan testat jobbet och trivs. De är dem som bäst kan inspirera andra.
Utöver kampanjsajten spreds kampanjen också i sociala medier som Snapchat, TikTok och Instagram. Resultatet blev 13,3 miljoner visningar i sociala medier och 105 000 besök på sajten och 11 100 ansökningsaktiviteter.
Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev så får du tips, eventinbjudningar, och erbjudanden! Missa inte det.