Go Cares sommarjobbs­kampanj 2024 "Jakten på Sveriges omsorgsstjärnor"

Många har fördomar om jobben i vård och omsorg och söker därför inte även om de vet att det finns jobb. Ett första steg för att ändra på det är att väcka känslor och nyfikenhet. Särskilt i kanaler som TikTok, Snapchat och Instagram, där vi når 18-30 åringar idag, behövs oväntad kommunikation för att få genomslag. 2024 gjorde vi detta genom att iscensätta rekryteringen av vikarier som en talangshow. I fokus står målgruppen man jobbar för.

Till kampanjsajten

Utöver kampanjsajten spreds kampanjen också i sociala medier som Snapchat, TikTok och Instagram. Resultatet blev 13,7 miljoner visningar i sociala medier och 146 000 besök på sajten.

Vanliga frågor om att jobba i vård och omsorg med Hampus Nessvold

Tillsammans med skådespelaren Hampus Nessvold riktade vi också strålkastarljuset på omsorgsstjärnor som redan testat jobbet och trivs. De är dem som bäst kan inspirera fler att testa jobbet.

Här hittar du alla avsnitt där Hampus intervjuar Lina och Said om deras upplevelser.

Teman för tidigare kampanjer och planer för 2025