Samordnare till särskilt boende
Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att utveckla och samordna schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning samt vara ett administrativt stöd.
Här finns stora möjligheter att utvecklas och växa i din roll. Vi har ett ambitiöst introduktionsprogram och stöttar gärna dig som vill utbilda dig.
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
För att lyckas med vårt uppdrag söker vi nu en samordnare som delar vår entusiasm i att pröva något nytt och har viljan att åstadkomma resultat. Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att utveckla och samordna schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning samt vara ett administrativt stöd.
Du kommer att ingå i en grupp på totalt 6 samordnare.
Du har en analytisk förmåga och en god förståelse för samband och helheter. Du trivs med att arbeta med schemaläggning och har en naturlig fallenhet för siffror. I rollen behöver du kunna hantera många uppgifter samtidigt och arbeta effektivt under press.
Du kommer att fungera som ett chefsstöd, vilket innebär att du bör ha ett ekonomiskt sinne och en god förståelse för bemanning, inklusive konsekvenstänk och optimering av resurser. Att följa fattade beslut och bidra till att implementera dem på ett konsekvent sätt är en viktig del av arbetet.
Vi arbetar med en optimerad bemanningsmodell där våra medarbetare arbetar över gränserna. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt men också trivas i ett team.
Vi söker dig som vill vara med och skapa en effektiv och flexibel organisation där vi tillsammans möter morgondagens utmaningar!
Arbetstider
Arbetet är förlagt dagtid måndag-fredag.
Vi ser att du som söker har god kunskap om arbete inom äldreomsorgen. Meriterande är att du har en YH-utbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot t.ex. administration, personal/beteendevetare.
Dina personliga egenskaper är viktiga. Vi ser att du
- stimuleras av att arbeta i ständig förbättring
- har viljan att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt
- har en förståelse för verksamheten och förmågan till ett helhetsperspektiv
- har ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.
Krav
- Du har arbetat med schemaläggning i Time Care Planering.
- Erfarenhet av att arbeta med statistik och ekonomifrågor.
- God kunskap i ATL och Officepaketet.
- God förmåga att samarbeta och kommunicera.
- Förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt.
- Lätt för att anpassa dig till olika/ändrade förhållanden och kan hantera stressade situationer.
- En positiv attityd till arbetet och handla i enlighet med fattade beslut.
- Förmågan att formulera dig väl i tal och skrift.
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av arbete som samordnare.
- Du har arbetat i systemen Självservice HR/Lön (Personec), Agresso, Winst och TimeCare.
- Verksamheter: Hemtjänst, äldreboende, hemtjänst natt, hemgångsteam, korttidsenhet och larmenhet
- Organisationsform: Kommun
- Arbetskläder: Ja
- Kollektivavtal: Ja
- Friskvårdsbidrag: Ja, 800 kr
Detta är vad vi erbjuder våra anställda. Erbjudandet kan variera beroende på vilken yrkeskategori och anställningsform du tillhör.
Ledarskap
- Nära ledarskap: Chefer och medarbetare sitter i samma lokal, så att vi alla är involverade i det dagliga arbetet.
- Stöd i planering: Du som arbetar i omsorgen har stöd från en samordnare och en planeringsansvarig som ser till att det dagliga arbetet flyter på.
- Omsorgshandledare för stöd i vardagen: Om du har frågor eller behöver stöd kan du alltid vända dig till en omsorgshandledare. Det kan handla om allt från dokumentation, genomförandeplan, hjälp med den nya tekniken och metoder till att få stöd i hur du kan tänka i bemötandet av en person eller i en situation.
Flexibilitet
Påverkningsbara scheman: här önskar vi våra lediga dagar minst 4 veckor fram men gärna längre. På så sätt kan du slippa ta semesterdagar om du har ärenden eller annat inplanerat – du önskar bara att dessa dagar ska vara lediga.
Karriärmål och Utbildning
”Här kan man verkligen utvecklas och klättra inom organisationen. Visar man framfötterna kan man komma långt och få en bra lön.” - Caroline, undersköterska och omsorgshandledare
Nedan är några möjliga utvecklingsvägar hos oss:
- Omsorgshandledare: Som omsorgshandledare har du en fördjupad kunskap inom ett område, exempelvis demensvård, social dokumentation, välfärdsteknik, geriatrik m.m. Du har ett utökat ansvar och stöttar dina kollegor inom ett eller flera av dessa områden. Rollen som omsorgshandledare kräver viss ytterligare utbildning.
- Samarbete med skolor: om du vill utvecklas inom yrket och läsa vidare så har vi samarbete med flera skolor, och hjälper gärna till att utforma ett schema som passa med dina studier. Vi kan bevilja ersättning för kurslitteratur.
- Ombudsroller: som ombud fördjupar du dig inom ett område och stöttar dina kollegor. Exempel på ombudsroller är digitalisering/teknik, kost, rehab, dokumentation och palliativ vård. Ombuden ses i nätverk, för att utbyta lärdomar och utvecklas tillsammans.
- Yrkesambassadörer: Som yrkesambassadör spelar du en viktig roll i att marknadsföra oss som arbetsplats och hitta din nästa kollega. Du är med på mässor, gör skolbesök, och ansvarar för öppet hus. Du arbetar nära kommunens utvecklingsledare.
Digitala verktyg
- Digitaliseringsombud: Stöttar sina kollegor i användandet av digitala hjälpmedel.
- Dokumentation: Idag gör vi all dokumentation digitalt på mobiltelefon, via systemet Life Care Utförare/Life Care Mobil Omsorg.
- Nyckelfria lås: Vi har ersatt fysiska nycklar med en digital lösning i telefonen.
- Digital läkemedelssignering med påminnelser via en app
- Nattillsyn via kamera – införandet av nattkamera gör det möjligt för omsorgstagaren att själv välja hur många gånger per natt som kameran ska utföra en tillsyn och slipper på så vis bli väckt. Våra besök till omsorgstagaren sker enbart vid behov.
- Elektrisk lyft vid fall: För att minska antalet tunga lyft och minimera risken för skador i arbetet har vi en särskild lyft som vi använder vid fallolyckor.
Vi ligger i framkant vad gäller välfärdsteknik, nedan är ett urval av de lösningar vi använder idag. För att göra det enkelt att använda tekniken har vi teknikombud och support.
Förmåner
- Korta arbetsveckor: Vi tillämpar 37 timmars arbetsvecka.
- Extra semesterdagar: Är du över 40 får du extra semesterdagar.
- Sommarbonus: För vikarier som arbetar på sommaren så utgår en bonus som baseras på hur många veckor du jobbar.
"Otrolig fördel att ha 37 timmarsveckor. Jag har både barn och häst, så för mig betyder det mycket att få tre extra timmar i veckan." - Caroline, undersköterska
Här finns vi
Kontakt
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Indira Peci, enhetschef Säbo
0303-730507
[email protected]
Facklig kontakt
Nås via kommunens växel
0303-73 00 00
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Indira Peci, enhetschef Säbo
0303-730507
[email protected]
Facklig kontakt
Nås via kommunens växel
0303-73 00 00