Planerare till Resurs- och planeringscentrum
Nu söker vi en engagerad planerare till vårt nya Resurs- och kompetenscentrum! Vår hemtjänst står inför en spännande utveckling! Vi satsar stort på att utveckla och effektivisera hemtjänsten och behöver dig som vill bidra till smartare planering, bättre resursanvändning och högre kvalitet för våra omsorgstagare.
- Du blir en del av ett kompetent team.
- Var med och utveckla arbetet inom hemtjänsten.
- Dagtid, måndag till fredag.
- Ny teknik för bättre och tryggare omsorg.
- Hälsofrämjande arbetsplatser.
Låter jobbet spännande? Välkommen med din ansökan till en roll som kombinerar struktur, samverkan och flexibilitet i en utvecklande arbetsmiljö. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att ha med dig så snart som möjligt!
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
Som planerare ansvarar du för den dagliga insatsplaneringen i verksamhetssystemet PLAN och säkerställer effektiv, rättvis och jämlik planering anpassad utifrån omsorgstagarens behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att hantera korttidsbemanning i samverkan med kompetensförsörjningsenheten, resurs- och planeringscentrum och hemtjänstgruppen, samt att sköta hemplanering och kallelse till SIP i Lifecare.
Du fördelar inkommande trygghetslarm och ansvarar för grupplokalstelefonen, samt deltar i Lifecare-möten och är mötesledare vid teamträffar för att samverka med HSL, biståndshandläggare, hemtjänst, trygghetslarm och nattpatrullen. Du är en viktig länk i kommunikationen med omsorgstagare och anhöriga och du samarbetar nära med fast omsorgskontakt och hemtjänstgruppen.
Du kommer dessutom att introducera ny eller inlånad personal i rutiner och arbetssätt, administrera Swedlock-portalen samt fungera som dokumentationsombud, textilombud och beställare tillsammans med medarbetare i hemtjänstgruppen.
Framtiden för rollen inkluderar ökad användning av digital teknik.
Om Resurs- och kompetenscentrum
Du blir en del av ett kompetent team där planerare tillsammans med två enhetschefer kommer att arbeta för att stötta och utveckla arbetet i hemtjänsten. Tjänsterna är placerade i varsin hemtjänstgrupp, där du har din dagliga arbetsplats tillsammans med hemtjänstgruppen.
Resurs- och kompetenscentrum kommer att ha fokus på effektiv planering, resursanvändning, kvalitet och samverkan för att säkerställa att alla omsorgstagare får sina behov tillgodosedda.
Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag, vilket även inkluderar helgdagar som infaller på vardagar, så kallade lätthelger.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom hemtjänsten och god kännedom om verksamheten.
Dina personliga egenskaper
Vi ser att du är en person som snabbt och kreativt hittar lösningar på uppkomna problem och anpassar dig till förändrade omständigheter. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör och bemötande, även i pressade situationer. Du har en prestigelös inställning och fokuserar på gemensamma mål, samtidigt som du planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat sätt.
Krav:
- God digital kompetens och vana vid att använda dator och telefon, liksom färdigheter i social- och övrig dokumentation.
- betyg i svenska motsvarande årskurs 9 som lägs
- Svenskt B-körkort och själv kan ta dig till och från arbetsplatsen, även vid tider då kollektivtrafik inte är tillgänglig.
Meriterande
Erfarenhet av att arbeta som planerare eller stödplanerare samt kunskap om planeringssystem, Combine, Lifecare, TCP, Textilia-portalen, Raindance och Swedlock-portal är meriterande.
Här finns vi
Kontakt
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Maria Taavo, enhetschef
0920-453000
Rebecca Sterbäck, enhetschef
0920-453000
Facklig kontakt
Kommunal Norrbotten
Sektion Luleå
010-442 99 01
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Maria Taavo, enhetschef
0920-453000
Rebecca Sterbäck, enhetschef
0920-453000
Facklig kontakt
Kommunal Norrbotten
Sektion Luleå
010-442 99 01