Tipsa om jobbet

Lindalens Omsorg söker verksamhetsansvarig till Tyresö

Yrke: Verksamhetsansvarig Anställningsform: Tillsvidareanställning, 100% Sök jobbet senast: 30 november 2022

Lindalens omsorg är den "stora lilla" hemtjänsten. Vi sätter trivsel och välmående i första rummet – både för dig som medarbetare och för de personer som vi hjälper!

Just nu söker vi en verksamhetsansvarig till en av våra enheter Stockholmsområdet.

Vi erbjuder dig schyssta arbetsvillkor, stöd från kollegor och chefer och goda förutsättningar att utvecklas. Väx tillsammans med oss i och en varm och trygg arbetsmiljö!

Karriärmål
Hälsa
Ledarskap
Digitala verktyg
Utbildning
Mångfald

Karriärmål

Äldreomsorgen är spännande bransch som erbjuder olika yrkesmöjligheter, roller och verksamhetsområden. Det är en framtidsbransch i utveckling vilket också ger många möjligheter för dig.

Som medarbetare hos oss på Lindalens omsorg har du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll och som person.



Utbildning

På Lindalens omsorg ser vi gärna att du delar vår ambition om att fortsätta växa och utvecklas. Vi både uppmuntrar och möjliggör vidare- och specialistutbildning utifrån din kunskap- och utbildningsnivå. 

  • Stjärnmärkning via Svenskt demenscentrum: Just nu pågår Stjärnmärkning av våra hemtjänstenheter. Det är en utbildningsmodell som tagits fram av Svenskt Demenscentrum som består av fyra utbildningssteg. När minst 80 procent av medarbetarna på en arbetsplats genomfört samtliga utbildningssteg blir arbetsplatsen Stjärnmärkt.



Ledarskap

Vi jobbar med nära ledarskap, vilket innebär att du som verksamhetschef och andra i ledarroller jobbar i verksamheten och är tillgängliga och närvarande. På varje lokalkontor finns samordnare på plats som ansvarar för att det dagliga arbetet fungerar. Även du som verksamhetschef finns på plats dagtid och har ett övergripande ansvar för verksamheten. Din dörr är alltid öppen om medarbetare har någon fråga, fundering eller synpunkt som de vill lyfta!



Digitala verktyg

Vi ser ett stort värde i att använda digitala verktyg och ny välfärdsteknik för att underlätta både för dig som medarbetare och de personer vi hjälper. Vår ambition är att utveckla detta vidare och vi är alltid lyhörda till förslag, tankar och idéer från våra medarbetare. 

  • Moderna arbetsverktyg: Bilar, cyklar, arbetsmobil m.m. 
  • Surfplattor: Vi testar just nu att använda surfplattor vid digitala inköp tillsammans med den äldre. Det möjliggör en större delaktighet och självbestämmande då den äldre får vara med och handla digitalt. 
  • Digitala kommunikationskanaler: Våra medarbetare har tillgång till Teams via mobilen så att de kan kommunicera med varandra och komma åt våra styrdokument och rutiner. 



Hälsa

För oss är det viktigt att du mår bra både på jobbet och utanför, därför erbjuder vi dig olika förmåner som gör din hälsa gott.

  • Friskvårdsbidrag: Alla som arbetar halvtid eller mer har rätt till ett friskvårdsbidrag. Oavsett om du är timanställd, tillsvidare, deltid eller heltid, har du 100 kr per varje månad.
  • Sjukgymnast: Vi har tillgång till en sjukgymnast som du kan boka om du har problem med kroppen och vill få behandling. 



Mångfald

Vi främjar och verkar för att alla ska känna sig välkomna och inkluderade hos oss, oavsett bakgrund. Här ser vi våra olikheter och individuella egenskaper som en styrka och resurs. Om du till exempel talar fler språk än svenska och har kännedom om andra kulturer, matlagning och traditioner så finns det ofta kunder som uppskattar det!

Som verksamhetschef leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. I arbetet som verksamhetschef har du ansvar för 

  • personalen
  • verksamheten
  • arbetsmiljön
  • kvalitet
  • budget och resultat.

Nära ledarskap
För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs.

Ditt team
Du har det övergripande ansvaret för verksamheten. Till din hjälp har du samordnare som även agerar som arbetsledare. Samordnarens roll är att tillsammans med dig som verksamhetsansvarig säkerställa kvaliteten och bemanningen på enheten. Hemtjänst personalen består i huvudsak av undersköterskor men även vårdbiträden.

Bygga relationer
Det är i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, kunder och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till koncernchefen och ingår i företagets ledningsgrupp.

Vi söker dig som har socionom- eller likvärdig utbildning. Det är viktigt att du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen.

Som person

  • är du strategisk
  • är du lojal i din ledarroll
  • är du motiverande
  • har lätt för att leda och samarbeta med gruppen
  • uttrycker du en positiv attityd till arbetet.

Du behärskar svenska språket i tal och skrift. 

  • Verksamheter: Hemtjänst, hushållsnära tjänster, boendestöd, privat- och företagsstäd
  • Verksamma kommuner inom hemtjänst: Stockholm, Tyresö, Nacka, Gnesta
  • Storlek: 270 medarbetare som erbjuder stöd till cirka 540 personer
  • Organisationsform: Företag
  • Kollektivavtal: Ja
  • Arbetskläder: Ja
  • Friskvårdsbidrag: Ja, för tillsvidareanställda

Här finns vi

Här finns vi

Besöksadress
Radiovägen 22, Tyresö


Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Tobias Pettersson, koncernchef
tobias@lindalens.se
0705 12 81 44


Besök Lindalens Omsorgs webbsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Lindalens Omsorg

Ansök nu


Ingen fil vald
Tack! Vi har tagit emot din ansökan. Du får mail med mer information inom kort.