Tipsa om jobbet

Kvalitetsledare till Solhems särskilda boende

Yrke: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning, 100% Sök jobbet senast: 27 september 2024

Nu söker vi en positiv och driven undersköterska som brinner för kvalitet inom äldreomsorgen. På Solhem äldreboende i Insjön har vi rekryterat flera personer som har kvalitetsansvar inom olika områden. Vi saknar nu en av två kvalitetsledare som tillsammans ska hjälpa oss att upprätthålla god kvalitet på omvårdnaden som vi levererar.

Höjdpunkter med jobbet:

  • Jobba på en av Sveriges vackraste platser.
  • Goda möjligheter till personlig utveckling inom yrket.
  • Delaktighet från dag ett.
  • Driva utvecklingen inom välmående för våra äldre.
  • Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och hälsofrämjande förmåner.

Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor och får förutsättningar att bli ännu bättre inom ditt område. Vi känner stolthet över det viktiga arbetet vi gör och vår vision är att vi ska bli ledande inom äldreomsorgen. 

Scrolla ner och läs allt om jobbet.

Som kvalitetsledare blir du i din roll nära medarbetarna genom arbetsledning och handledning.

I dina arbetsuppgifter ingår det att

  • ansvara för att fördela och omfördela arbetsuppgifter, hantera korttidsbemanning och att utveckla ett effektivt och strukturerat arbetssätt genom beprövade metoder
  • organisera, planera och säkra efterlevnaden av riktlinjer och rutiner, samtidigt som du säkerställer att information inom verksamheten och till boende/närstående förmedlas
  • säkerställa kvaliteten i det dagliga arbetet, från vårdinsatser till genomförandeplaner och handlingsplaner
  • aktivt delta i omvårdnadsarbetet.

Du bistår enhetschefen med operativa uppgifter som gör det möjligt att sätta och utveckla strategier. Du rapporterar till ansvarig enhetschef.

Du kommer jobba på Solhem som är ett våra särskilda boenden i Leksand. Läs mer om det på Seniorval.

Vi ser att du är utbildad undersköterska och har flera års erfarenhet av arbete som undersköterska samt erfarenhet av demensvård. Det är meriterande med specialistutbildning. 

Dina personliga egenskaper är viktiga, därför söker vi dig som

  • är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt 
  • har en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor
  • har en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter samt vara flexibel och kunna anpassa dig efter olika förutsättningar
  • har goda kunskaper gällande lagstiftning inom äldreomsorgen samt inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden.
  • är kreativ och kan tänka utanför boxen för att kunna hitta flexibla lösningar när behovet av det finns
  • sätta en hög standard på arbetet som utförs och bidrar därmed till en harmonisk arbetsmiljö
  • är strukturerad, vilket underlättar organiseringen och planeringen av arbetsuppgifter samt säkerställer efterlevnaden av riktlinjer och rutiner.
  • är ekonomiskt medveten och har förmågan att hantera resurser på ett effektivt sätt.

    Vi tror att du har

    • god datorvana, talar och skriver flytande svenska
    • erfarenhet av likvärdig tjänst
    • erfarenhet av digitalt arbete inom vård- och omsorg.

    Meriterande om du

    • har erfarenhet från ledarskap
    • har kunskaper i personalplanering och det är meriterande med erfarenhet av kollektivavtal, arbetsrätt, branschanpassad ekonomi och arbetsmiljö.

    Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


    Jobba på en av Sveriges vackraste platser.

    Här finns vi

    Kontakt

    Solhems särskilda boende

    Boställsvägen 1, Insjön


    Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

    Malin Mattsson, enhetschef
    [email protected]


    Besök Leksands hemsida

    Sociala medier

    Räkna ut resväg

    Mer om oss

    Läs mer om Leksands kommun

    Ansök nu