Tipsa om jobbet

Verksamhetssamordnare inom hemtjänsten

Yrke: Verksamhetssamordnare Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Sök jobbet senast: 02 november 2025

Är du en lyhörd, engagerad och ansvarsfull lagspelare som vill skapa livsglädje? Nu söker vi en verksamhetssamordnare till hemtjänstorganisationen.

Höjdpunkter:

  • Bidra till en verksamhet som når positiva resultat både kvalitativt och kvantitativt.
  • Goda arbetsvillkor och utvecklingsmöjligheter.
  • Roligt, stimulerande och utmanande.
  • Mycket uppskattning för jobbet du gör.
  • Flera olika karriärvägar. 

Scrolla ner och läs allt om jobbet.

Som verksamhetssamordnare har du en arbetsledande roll i hemtjänstgruppen, där du leder, fördelar och säkerställer arbetet i den dagliga driften. Du samarbetar med en kollega i samma roll för ert område och arbetar tillsammans med enhetschefen för att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten utifrån uppsatta mål.

I ditt arbete planerar och organiserar du verksamheten genom att analysera bemanningsbehov, lägga personalschema och hantera nya eller förändrade kundbeslut. Du fördelar arbetsuppgifter, förmedlar information till personalgruppen och ser till att lagar, regler och riktlinjer följs av medarbetarna. Du ansvarar även för ledighetshantering och fakturering, samt för introduktion av nya medarbetare och samordning av utbildningar och sammankomster.

Vidare följer du upp att alla kunder har en fast omsorgskontakt och säkerställer att uppdraget utförs enligt rutin. Du deltar också aktivt i att utforma, uppdatera och följa upp rutiner och arbetsmetoder. På så sätt bidrar du till en verksamhet som, genom planering, utveckling och uppföljning, når positiva resultat både kvalitativt och kvantitativt.

Om hemtjänsten
Hemtjänsten ger stöd och omsorg i den enskildes hem för att möjliggöra ett självständigt och tryggt liv. Vi möter kunder med varierande behov – från serviceinsatser och trygghetslarm till avancerad omvårdnad. Vårt arbete präglas av ett rehabiliterande och salutogent förhållningssätt samt fast omsorgskontakt.


Kom och jobba inom hemtjänsten

Vi söker dig som har en genomförd gymnasieutbildning inom vård och omsorg, alternativt en intern eller eftergymnasial utbildning inom området som vi bedömer som likvärdig.

Du har erfarenhet av att ha arbetat inom vård och omsorg samt haft en arbetsledande funktion.

Krav

  • God datorvana och behärskar svenska i tal och skrift.
  • B-körkort.

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av liknande arbete samt arbete med planering- och schemaläggning.

Dina personliga egenskaper är viktiga, därför söker vi dig som

  • har förmågan att arbeta med andra människor, lyssna, visa empati och respekt samt skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt
  • är prestigelös, kommunikativ, ansvarsfull och lösningsinriktad, med förmåga att tala tydligt och utstråla trovärdighet och självförtroende
  • ser helhetsperspektiv, drar väl genomtänkta slutsatser och skapar fungerande lösningar med kommunens medborgare i fokus
  • levererar resultat både vad gäller kvalitet och produktivitet, arbetar systematiskt och metodiskt samt kan planera och organisera ditt arbete genom att sätta mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter
  • har god samarbetsförmåga, bidrar till engagemang i arbetsgruppen och uppskattar att arbeta både i team och självständigt, med eget ansvar och beslutsfattande.

Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Elaine Wiklund, enhetschef Hemtjänst
010 - 234 56 53
[email protected]


Facklig kontakt

Vision, Göran Lidemalm
010-234 52 24

Kommunal, Anita Gustafsson
010 - 442 87 50
[email protected]


Besök Mjölby kommuns hemsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Mjölby kommun

Ansök nu