Tipsa om jobbet

Undersköterska till hemtjänsten

Yrke: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning Sök jobbet senast: 20 oktober 2024

Nu söker vi medarbetare till hemtjänstens citygrupper som tar en promenad eller cyklar för att ta oss till våra brukare som alla bor centralt. Vi är ett härligt kompetent gäng som samarbetar bra och trivs på jobbet.

Höjdpunkter:

  • Spännande och meningsfullt arbete som ger mycket tillbaka.
  • Möjlighet att utvecklas genom utbildningar och karriärvägar. 
  • Varierande arbetsuppgifter.
  • Trygg arbetsgivare med kollektivavtal och bra förmåner. 
  • En organisation som hela tiden utvecklas.  

Scrolla ner och läs allt om jobbet.

Inom hemtjänsten arbetar du med människor som är i behov av vård och omsorg i hemmet. Arbetsuppgifterna hos oss är varierande. Du arbetar med att ge stöd och service utifrån omsorgstagarens individuella behov, resurser och möjligheter samt ansvarar för att personen får en god omvårdnad.

Arbetsuppgifterna innefattar även att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation av sjuksköterska.

Du tillhör ett team med olika yrkesprofessioner där vi arbetar med individens behov i centrum, utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt. Detta gör vi genom ett tvärprofessionellt arbete tillsammans med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut.

Dokumentation är en viktig arbetsuppgift och du ansvarar för att kontinuerligt dokumentera i våra journalsystem.

För att arbeta hos oss ska du vara minst 18 år. Vi ser gärna att du har en avslutad utbildning inom vård- och omsorgsprogrammet och har ansökt om skyddad yrkestitel.

Meriterande

  • Arbetslivserfarenhet av omsorgsverksamhet som bedöms lämplig för tjänsten såsom somatisk vård, rehabilitering och/eller vård vid demenssjukdom.

Krav

  • Tjänsten kräver att du kan cykla samt har B körkort.

Du har förmågan att arbeta med andra människor, att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.

Vidare har du ett professionellt bemötande gentemot omsorgstagare, närstående och kollegor. Du kan självständigt planera och strukturera arbetet.

Det är viktigt att du respekterar fattade beslut samt bidrar till verksamhetens utveckling och en god arbetsmiljö.

Vi vill att du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med omsorgstagare, anhöriga och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi ser gärna att du har god datavana och ett intresse för digitalisering.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Läs mer om vad Askersunds kommun erbjuder som arbetsgivare.



Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Anna J Albinsson, enhetschef
0583-81147
[email protected]

Linda Mattisson, enhetschef
0583-81280
[email protected]


Facklig kontakt

Kommunal, Mariette Kemhagen
0583-811 98
[email protected]


Till Askersunds webbplats

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Askersund kommun

Ansök nu