Dela

Undersköterskor till Vevrehemmets äldreboende

Yrke: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning och vikariat Lön: Månadslön Sök jobbet senast: 07 augusti 2022

Vill du vara med och skapa meningsfullhet och trygghet för våra äldre på Vevrehemmets äldreboende? Hos oss får du vara med och göra skillnad för äldre personer.

Vi söker en undersköterska på en tillsvidaretjänst till kväll/natt och varannan helg samt en undersköterska på ett vikariat till dag/kväll och varannan helg.

Vi är en trygg arbetsgivare som bland annat erbjuder dig hälsofrämjande förmåner och tillgång till flera olika digitala lösningar som både underlättar för dig och de personer som du kommer att hjälpa.   

Karriärmål
Hälsa
Extra förmåner
Ledarskap
Digitala verktyg
Utbildning

Som undersköterska på Vevrehemmet ingår du i ett team som gemensamt ansvarar för att ge stöd, service och omvårdnad för äldre.

Du planerar din arbetsdag utifrån de boendes önskemål och ansvarar för att tillgodose den boendes individuella behov, så som personlig omvårdnad, måltider och aktiviteter. I din roll ingår även att utforma genomförandeplaner, dokumentera, utvärdera och medverka till att verksamheten håller en god kvalitet.

Du samarbetar i team med andra yrkesgrupper med den boende i centrum. Vi arbetar utifrån den nationella värdegrunden inom äldreomsorgen där nyckelorden är självbestämmande, delaktighet och individanpassning. Du har fokus på de boendes önskemål och behov och strävar efter att göra vardagen meningsfull för dem.

Vi söker en undersköterska på en tillsvidaretjänst till kväll/natt och varannan helg samt en undersköterska på ett vikariat till dag/kväll och varannan helg. 

Du är utbildad undersköterska. Vidareutbildning inom demensvård är meriterande liksom erfarenhet från arbete med personer med demensdiagnoser. Har du annan för uppdraget relevant vidareutbildning är det också meriterande.

Du är professionell med brukaren i fokus. Vi arbetar teambaserat, du är duktig på att samarbeta väl med kollegor i alla förekommande yrkeskategorier. Du tar ansvar för ditt uppdrag och är delaktig i utvecklingsarbete. Ditt engagemang i yrket och ditt bidrag till vår kamratliga stämning är värdefull för oss.

Du har goda datorkunskaper och lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska språket.

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret.

Vevrehemmet, vårt boende för äldre i Veberöd, ligger mitt i bygemenskapen och är också en samlingsplats för äldre på orten.

Här är man välkommen och inkluderad vare sig man har sin bostad här, har Vevrehemmet som arbetsplats eller som äldre, kommer hit för olika aktiviteter.

  • Organisationsform: Kommun
  • Kollektivavtal: Ja
  • Arbetskläder: Ja
  • Friskvårdsbidrag: Ja
  • Rätt till heltid: Ja



Detta är vad vi erbjuder våra anställda. Erbjudandet kan variera beroende på vilken yrkeskategori och anställningsform du tillhör.



Utbildning

Din kompetens är kommunens viktigaste resurs för att vi ska utvecklas med sikte på vår vision om kunskap, innovation och öppenhet. 

  • Introduktionsutbildning: För att du som ny medarbetare ska få en bra start och känna dig trygg i dina arbetsuppgifter kommer du få en gedigen introduktionsutbildning. Du får träffa alla personer du kommer vara i kontakt med och du kommer även få en utbildning inom delegering.
  • Individuell utvecklingsplan: Du kommer få en individuell utvecklingsplan som utformas och revideras i samband med det årliga medarbetarsamtalet. Tillsammans med din chef kommer ni fram till vilka utbildningar och kompetensutvecklande insatser du behöver genomgå framåt. 

  • Coachning och mentorskap: Vi anser att kompetensutveckling är så mycket mer än formell utbildning. Att utveckla och förfina arbetssätt, konfronteras med utmaningar, lära av sina misstag och få feedback är också viktigt för kompetensutvecklingen. Coaching och mentorskap är andra former för lärande som vi tycker är viktiga.
  • Äldreomsorgslyftet: Vi är en del av äldreomsorgslyftet vilket innebär att medarbetare som vi ser en potential hos kan få möjligheten att utbilda sig till undersköterska. 
"Jag trivs jättebra med att jobba här, det funkar bra med fritiden. En annan fördel med mitt jobb är att jag får möjlighet att utvecklas och vidareutbilda mig. Jag utbildar även andra medarbetare i de system vi använder, bland annat digital signering.” – Edisa, sjuksköterska



Hälsa

  • Friskvårdsbidrag: Som medarbetare har du möjlighet att få ett friskvårdsbidrag upp till ett maxbelopp på 1 700 kronor.
  • Rabatterad friskvård: Du har tillgång till rabatterade priser hos vissa friskvårdsaktörer i Lund. 
  • Företagshälsovård: Vi erbjuder företagshälsovård – både i förbyggande, hälsofrämjande och rehabiliterande syfte. Genom företagshälsovården har du tillgång till bland annat psykolog, läkare, specialistsjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut och friskvårdskonsulent. 
  • Rökfri arbetstid: Vi vill bevara och förbättra hälsan hos våra medarbetare, bland annat genom att skapa rökfria miljöer och ge goda förutsättningar för minskad rökning. Vi har därför rökfri arbetstid för alla medarbetare.
  • Blodgivning på arbetstid: Som medarbetare har du möjlighet att lämna blod på arbetstid utan löneavdrag.



Extra förmåner

Vi tar ansvar och du har trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Vi erbjuder även flera extra förmåner. 

  • Generösa semestervillkor: Du kan ta ut din semester samma år du tjänar in den. Antalet semesterdagar är minst 25. När du fyllt 40 får du 31 dagar, när du fyller 50 år får du 32 dagar.
  • Semesterersättning: Är du timavlönad får du semesterersättning som betalas ut i samband med din timlön.



Digitala verktyg

Årets E-hälsokommun 2021
Vi jobbar aktivt med digitalisering och blev 2021 utsedda till årets E-hälsokommun. Lunds kommun är även en av SKR:s tio modellkommuner inom digitalisering. När det är möjligt väljer vi digitalt först för att bibehålla eller öka trygghet, aktivitet, delaktighet eller självständighet för den enskilde. Vi har medarbetare som endast ägnar sig åt digitalisering.

Vi jobbar med flera olika digitala verktyg i våra verksamheter som underlättar både för dig som medarbetare och för de personer som vi hjälper.

  • Hemtjänst: Inom hemtjänsten jobbar vi med digitala lås, trygghetslarm, mobilt trygghetslarm och trygghetskamera.
  • Äldreboenden: På våra äldreboenden finns bland annat matningsrobot, självspolande toalett, robotkatter och –hundar, motoriserade draglakan, massagestol, motoriserad gungstol och musikkudde.




Flexibilitet

Vi vill att du som medarbetare ska ha en bra balans både på jobbet och privat. Därför finns det möjlighet för omsorgspersonalen att önska arbetspass utifrån verksamhetens behov.  

  • Kortare arbetsvecka: Enligt kollektivavtal är heltid 37 timmas arbetsvecka, men vår arbetsvecka är 36 timmar och 20 minuter. Det är 2 timmar och 40 minuter kortare per månad. Detta gäller alla undersköterskor, vårdbiträden, stödassistenter och stödbiträden.
  • Sjuksköterskor jobbar var åttonde helg: Vi har det unika upplägget vilket innebär att våra sjuksköterskor är lediga sju helger av åtta. 



Karriärmål

För oss är det viktigt att du utvecklas inom din yrkesroll och även att du kan gå vidare till nya roller inom vår organisation. 

  • Program för potentiella ledare: I januari 2022 startade vårt program för potentiella ledare. Programmet pågår cirka ett år och har som syfte att identifiera och utveckla blivande chefer inom Lunds kommun. 

  • Yrkesambassadör: Du kan bli yrkesambassadör för äldreomsorgen. Då besöker du mässor, skolor och olika event där du inspirerar andra att välja ett jobb inom äldreomsorgen. Vi förser dig med en utbildning så du känner dig trygg i din roll som ambassadör för äldreomsorgen. 
  • Ombud: Som ombud får du fördjupad kunskap inom ett specifikt område och ansvarar för att utbilda dina medarbetare. Exempel på ombudsroller är: hälsoinspiratör, demensombud, anhörigombud, måltidsombud och digiutvecklare. 
Jag har gått från traditionellt patientarbete till administrativt arbete. Jag har jobbat med patienter i nästan 20 år och kände att jag var nöjd med det. Jag drogs till att bli utbildningssamordnare för att jag vill vara med och driva ett positivt förändringsarbete. Det tycker jag är väldigt spännande!” – Susanne, utbildningssamordnare


Ledarskap

För att utveckla vår verksamhet behövs chefer som kan leda och driva förändring tillsammans med sina medarbetare. Ett bra ledarskap är avgörande för att attrahera kompetenta och engagerade kollegor. Våra chefer arbetar aktivt med att vara tillgängliga och närvarande.

  • Små arbetsgrupper: Vi arbetar för att öka ledartätheten och att det ska gå färre medarbetare på varje chef. Vår HR-avdelning jobbar också aktivt för att rekrytera fler chefer för att öka närvaron av chefer och ledare i verksamheterna. 

  • Chefsforum: Flera gånger per år samlas kommunens chefer för att lyssna på föreläsningar som fokuserar på ledarskap. Det är även att bra tillfälle att ta till sig ny kunskap och utbyta erfarenheter med varandra. 

Här finns vi

Kontakt

Vevrehemmet

Sandgatan 4, Lund


Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Marie-Louise Mårtensson, enhetschef
0463596791

Jeanette Paulsson, rekryteringskonsult
0463596511


Facklig kontakt

Kommunal
010-4427936
MAIL


Lund kommuns hemsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Lunds kommun

Ansök nu