Dela

Undersköterska till särskilt boende

Yrke: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Sök jobbet senast: 31 augusti 2022

Vi är stjärnor på samarbete! 

Vi är en arbetsplats med låg personalomsättning där de flesta känner sig hemma och trivs. Vi erbjuder generösa utbildningssatsningar, friskvård på arbetstid och flexibla arbetsupplägg. Som ny mötes du med öppna armar och möjligheten att vara med och påverka. Hos oss kan du proppa ryggsäcken med värdefulla erfarenheter!


Karriärmål
Hälsa
Flexibilitet
Ledarskap
Utbildning
Aktiviteter

På vårt särskilda boende bor personer som behöver stöd och omsorg dygnet runt. Du hjälper till med vardagssysslor, aktiviteter och vård. Ni är ett team av vårdbiträden, undersköterskor, sjuksköterskor, arbets- och fysioterapeut. Det är  en stark gemenskap mellan både personal och hyresgästerna. 

Tjänsten är schemalagd dag, kväll och helg

Vi söker dig som vill arbeta med att ge våra omsorgstagare god omvårdnad, trivsel och gemenskap. Vi ser att du har god förmåga till samarbete och är flexibel och ansvarsfull.

Krav

  • Fullgjord undersköterskeutbildning
  • Då kommunikation och dokumentation är viktiga delar i ditt arbete ska du behärska svenska i tal och skrift.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

  • Verksamheter: Äldreomsorgen är en del av Arjeplogs vård och omsorg. Våra huvudverksamheter är vårt äldreboende, hemtjänst och hälso- och sjukvård. I samma organisation finns även stöd till personer med funktionsvariationer som exempelvis personlig assistans och gruppboenden.

  • Storlek: Cirka 120 medarbetare som hjälper cirka 150 omsorgstagare.

  • Organisationsform: Kommun

  • Kollektivavtal: Ja

  • Arbetskläder: Ja

  • Friskvårdsbidrag: Ja, 1 000 kr per år för dig som inte kan nyttja vår friskvårdstimme under arbetstid. 

  • Rätt till heltid: Ja

Detta är vad vi erbjuder våra anställda. Erbjudandet kan variera beroende på vilken yrkeskategori och anställningsform du tillhör.

Karriärmål 

Med vårt starka team i ryggen kommer du kunna utmana dig själv i din yrkesroll. Vi hjälper våra medarbetare att växa och utvecklas. Skulle du vilja prova på andra roller och tjänster inom kommunen så finns det en öppenhet för det.  

Vi rekryterar många av våra chefer internt och för rätt person finns det möjligheter att ta en ledarroll. Du som visar intresse och potential kommer få den stöttning och support du behöver för att stegvis ta mer ansvar och växa in i rollen.

"Min upplevelse är att Arjeplogs kommun har stort utrymme för att ge sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa i sin yrkesroll. Jag är jätteglad att jag har fått möjlighet att pröva flera olika yrkesroller i organisationen. Jag började som undersköterska, gick vidare till en projektanställning och sedan olika administratörs/handläggarroller. Nu är jag biträdande enhetschef." - Carina Juuso, Biträdande enhetschef, Hemtjänst

Ledarskap 

  • Närvarande chefer: Merparten av våra chefer sitter med sina arbetsgrupper och är en del av det dagliga arbetet. Alla personer i teamet blir sedd och det är en viktig del av arbetsmiljön.  

  • Biträdande enhetschefer: För att kunna ge arbetsgrupperna ett nära stöd så har vi biträdande enhetschefer. Då finns inte bara en utan två chefer för dig att vända dig till.  

  • Utbildade chefer: Kommunen satsar på ledarskap och våra chefer har fått gå en omfattande ledarskapsutbildning över flera år. 



Utbildning 

Du som jobbar med vård och omsorg inom Arjeplogs kommun har goda möjligheter till kompetensutveckling. Oavsett vilken roll du har så finns det utbildningsinsatser som du kan få ta del av. 

  • Introduktionsutbildning: För att du ska få en bra start och känna dig trygg i dina arbetsuppgifter får du en grundlig introduktion. Beroende på din roll och erfarenhet kan du också få handledning av erfarna kollegor.
  • Läs till undersköterska på betald arbetstid: Genom den statliga satsningen äldreomsorgslyftet kan du få möjligheten att utbilda dig till vårdbiträde eller undersköterska på betald arbetstid. Då varvas jobb med utbildning. 

  • Specialistutbildning: Är du undersköterska eller sjuksköterska kan du få  chans att gå specialistutbildning på arbetstid

  • Stöd vid studier: Om du väljer att gå en utbildning som svara upp mot ett kompetensbehov som vi har kan du få olika typer av stöd för att kunna kombinera studier och arbete. Vi har olika upplägg där du går ner i tjänstgöringsgrad för att få tid till studier samtidigt som du får behålla en större del av din lön. Läs mer om våra stödinsatser vid studier i vårt Personalpolitiska program
  • Digitala kurser: Vi har samlat en mängd webbaserade kurser inom vård och omsorg som du har tillgång till. 


Flexibilitet 

  • Varierande schemaupplägg: Våra verksamheter skiljer sig åt när det gäller arbetstider och upplägg för schemaläggning. Vi kan erbjuda allt från önskebaserad schemaplanering till mer fasta scheman. 

  • Ledighet på dina vilkor: Vi har en policy att alltid försöka tillmötesgå önskemål om ledighet. Om det är viktigt för dig att vara ledig en viss dag eller period så ser vi till att försöka ordna det. 

  • Flextid: Förutsatt att det fungerar med verksamhetens så har du möjlighet till flextid. 

  • En fri sjuksköterskerollSom sjuksköterska i vår organisation har du en fri och rörlig roll där du får lägga upp din arbetsdag själv. Du har också stora möjligheter att påverka dina arbetstider. 



Hälsa

  • Gratis besök på gym och simhall: När du jobbar hos oss får du besöka det kommunala gymmet och simhallen kostnadsfritt. 

  • Friskvårdstimme: Som medarbetare hos oss har du möjlighet att lägga en timme i veckan på friskvård under ordinarie arbetstid. Du kan spendera den på aktiviteter som cykling, promenad, gym, gruppträning eller skidåkning. Du kan också välja att ta tiden för massage, fotvård, kostrådgivning eller vår rökavväningskurs.  

  • Friskvårdsbidrag: Om du är tillsvidareanställd och ditt arbete inte tillåter friskvård på arbetstid erbjuds du istället ett friskvårdsbidrag på 1 000 kr per år. Det får används till hälsofrämjande aktiviteter på fritiden.

  • Arbetsglasögon: Om ditt jobb kräver att du sitter mer än en timme vid dator om dagen så har du rätt till en betald synundersökning och arbetsglasögon. 




Aktiviteter

  • Terapi: På våra boenden har vi en dagverksamhet som också är öppen för omsorgstagare inom hemtjänsten. Under terapin finns möjlighet att umgås och spela bingo, sjunga eller bara läsa tidningen tillsammans.

  • Naturen in på knuten: I Arjeplog befinner vi oss mitt i den lappländska fjällvärlden. På våra boenden ser vi till att vara ute i det fria så mycket som möjligt. Vi tar promenader i skogen och fikastunder på altanen eller bryggan.



Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Jill Persson Nilsen, enhetschef
0961-14181

Katarina Claassen, tf. biträdande enhetschef
072-4535027


Facklig kontakt

Kommunal
010-4429909


Besök Arjeplogs hemsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Arjeplogs kommun

Ansök nu