Dela

Trygghetslarmet dag/kväll söker en undersköterska

Yrke: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Lön: Månadslön Sök jobbet senast: 28 november 2022

Är du en självgående undersköterska som vill vara med och utveckla Trygghetslarmet i Kungälv? Då har vi tjänsten för dig! Du kommer bland annat svara på akuta larm och åtgärda situationer hos våra omsorgstagare.

Här känner vi stolthet över det viktiga arbetet vi utför för Kungälv kommuns invånare som är i behov av vårt stöd. Hos oss får du garanterat ett jobb som både är roligt och stimulerande.

Vi är inne i en spännande omorganisation med fokus på ombudsroller, vidareutbildning enligt Äldreomsorgslyftet och välfärdsteknik. Vårt mål är att skapa moderna och värdeskapande hemtjänstcentraler för att möta de utmaningar vi står inför.

Välkommen till en arbetsplats där vi verkligen bryr oss om varandra!

Karriärmål
Extra förmåner
Ledarskap
Digitala verktyg
Utbildning


Karriär 

Vi är en kommun i ständig utveckling, vilket innebär att du som medarbetare hela tiden får möjlighet att uppdatera din kompetens och få goda möjligheter till att utvecklas inom ditt yrke. Vi har löner som grundas på din arbetsprestation. 

"Jag har tidigare jobbat som undersköterska. När jag insåg att jag ville vidareutveckla mig sökte jag in till en utbildning som specialistundersköterska inom demens. Därefter fick jag tjänsten som aktiveringspedagog i kommunen, ett jobb som jag nu haft i ungefär ett års tid." - Mariell Hoff, aktiveringspedagog.

Hos oss finns det olika möjligheter till utveckling utifrån din kompetens och erfarenhet. Här är några exempel. 

  • Ombudsroll: Som ombud fördjupar du dig inom ett område och stöttar dina kollegor genom dina kunskaper. Exempel på områden du kan bli ombud inom är digitalisering, kost, hygien och dokumentation. Inom vissa ombudsroller träffas du i nätverk. 
  • Omsorgshandledare: Som omsorgshandledare handleder och stärker du dina kollegor i det dagliga arbetet.
  • Planerare/koordinator: Som planerare/koordinator ger du förutsättningar för en god planerad verksamhet. Du kvalitetssäkrar planeringen utifrån individens behov utifrån tillgänglig personal i verksamheten. 
  • Yrkesinfluencer: Som yrkesinfluencer deltar du på mässor och möter elever i grundskolan och gymnasiet där vi marknadsför yrket.  
  • Handledare för elever: Som handledare har du hand om elever som går omvårdnadsprogrammet och ska göra sin praktik hos oss. Det är en viktig del av utbildningen och att den blir bra kan avgöra om de vill fortsätta att jobba inom vården. 



Hälsa

En framgångsfaktor för oss är att vi erbjuder hälsofrämjande arbetsplatser. En god hälsa är viktigt för att klara av de utmaningar vi möter i vardagen. Systematiskt arbetsmiljöarbete och delaktighet är några av grunderna för att skapa en hälsofrämjande arbetsplats. Här är några andra exempel:

  • Friskvårdsbidrag: Ja, 1 500kr för helårsanställda. Delårsanställda får motsvarande anställd tid. Timanställda 300kr/halvår förutsatt att du jobbat tre månader och minst 40% i sysselsättningsgrad. 
  • Personal och- krisstöd: Du kan få stöd i både arbetsrelaterad och privat problematik, per telefon eller personligt besök. Tjänsten är tillgängliga dygnet runt per telefon och du är anonym gentemot din arbetsgivare.
  • Företagshälsovård: Du har tillgång till företagshälsovård vid arbetsrelaterade frågor.
  • Subventionerade motionslopp: Vi vill uppmuntra till motion och erbjuder därför att betala en del av anmälningsavgiften till motionslopp som till exempel Blodomloppet och Vårruset. 
  • Ersättning för nikotinhjälpmedel: Vi tillämpar rökfri arbetstid, därför erbjuder vi möjligheten att få ersättning för nikotinhjälpmedel.



Extra förmåner

För oss är det viktigt med balans mellan arbetsliv och privatliv, därför erbjuder vi olika extra förmåner så du även får fördelar privat av att jobba hos oss.

  • Korta arbetsveckor: Vi tillämpar 37-timmars vecka för personal som omfattas av Kommunals avtalsområde.
  • Extra semesterdagar: Är du över 40 år och 50 år får du extra semesterdagar.
  • Billigare resor med kollektivtrafiken: Som anställd på Kungälvs kommun får du chansen att resa med kollektivtrafiken till ett förmånligt pris. Kungälvs kommun är företagskund hos Västtrafik, vilket gör det möjligt för dig att köpa deras årsbiljett på avbetalning under tolv månader. Jämfört med att köpa tolv månadsbiljetter kan du spara tusentals kronor.
  • Miljöbil: Vi erbjuder alla våra tillsvidareanställda medarbetare som uppfyller villkoren i ”Regler för innehav av personalbil” att hyra miljöbil under tre år.
  • Kaffe och te: Alla medarbetare har tillgång till gratis kaffe och te på arbetsplatsen. 



Ledarskap

Hos oss jobbar engagerade och kunniga chefer som insatta i det dagliga arbetet. 

  • Nära ledarskap: För oss är det viktigt att våra medarbetare känner närvaro och stöd från sina chefer. Cheferna befinner sig i samma lokal som sina medarbetare och är involverade i det dagliga arbetet. De är tillgängliga för att ge stöd och hjälp när det behövs. 



Digitala verktyg

Vi är inne i en digitaliseringsresa. Målet är att förbättra dagarna för våra medarbetare och de som vi ger stöd åt. Här är några exempel på hur långt vi kommit med införandet av välfärdsteknik. 

  • Digitaliseringssamordnare: En person som arbetar verksamhetsövergripande med digitalisering.  
  • Digitaliseringsombud: Stöttar sina kollegor och de vi stödjer i användandet av digitala hjälpmedel. 
  • Nyckelfria lås: Inom hemtjänsten använder vi nyckelfrialås.
  • Digital läkemedelssignering: I alla våra verksamheter använder vi digital läkemedelssignering. 
  • Nattkamera: Inom hemtjänsten finns det några som har nattillsyn via kamera.
  • Mobilt arbetssätt: Alla i hemtjänsten har personliga mobiler som de kommer åt schemasystemet ifrån. De kommer snart kunna arbeta med social dokumentation direkt i mobilen.



Utbildning

För oss är din kompetens och din förmåga att använda den av största vikt för att du ska känna att det är utvecklande och tillfredställande att jobba hos oss. Därför erbjuder vi personlig utveckling utifrån kompetens och erfarenhet. 

  • Introduktionsutbildning: Som nyanställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning för att du ska få en bra och trygg start på det nya jobbet. 
  • Interna återkommande utbildningar: Vi erbjuder våra medarbetare fler interna utbildningar inom bland annat förflyttningsteknik, brand, läkemedelsutbildning och handledarutbildning.
  • Lågaffektivt bemötande: En uppskattad utbildning där våra medarbetare får lära sig att bemöta de personer de stödjer på bästa sätt. 

Som undersköterska i Trygghetslarmet kommer du att svara på akuta larm samt åtgärda de olika situationer som kan uppstå hemma hos den enskilde. Du kommer att möta många nya människor och får vara beredd på oförutsedda händelser.

I dina arbetsuppgifter ingår även larminstallationer samt dokumentation enligt gällande lagstiftning.

Meningsfullt och utmanande
Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete i en spännande miljö, där du kan göra skillnad. 

Din arbetsplats kommer att vara omsorgstagarens hem, vilket innebär att du måste ta hänsyn till varje persons integritet. Du arbetar både självständigt och i team och har tillgång till bil för att snabbt kunna åka mellan olika delar av området.

Arbetstider
Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg.



Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har erfarenhet av yrket. För oss är det viktigt att du har en positiv människosyn, ett stort engagemang och ansvarskänsla. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som 

  • gillar att jobba med människor
  • är duktig på att samarbeta med andra, även jobba självständigt och har initiativförmåga
  • alltid sätter omsorgstagarens individuella behov i fokus 
  • har ett professionellt bemötande gentemot de vi stödjer, anhöriga och medarbetare
  • är flexibel, noggrann och lyhörd
  • är intresserad av att arbeta med utveckling och förändring

Vi söker dig som tror på alla människors lika värde och rättigheter. Är du dessutom en person som gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra så ser vi att det här är ett uppdrag för dig.

Krav

  • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
  • God datorvana.
  • B-körkort och god körvana.




Trygghetslarmet genomför planerade besök och svarar på akuta larm samt åtgärdar de olika situationer som kan uppstå hemma hos den enskilde omsorgstagaren. 

Vårt fokus är alltid detsamma: att möta omsorgstagarna behov. Detta gör vi genom att skapa bra arbetsplatser för våra medarbetare och att använda deras kompetens på bästa sätt.

Personcentrerad vård och omsorg
Vi utgår därmed från ett hälsofrämjande förhållningssätt vilket bland annat innebär att ta tillvara på individens resurser och se till det friska hos varje individ. Alla ska ha ett meningsfullt liv, där de är delaktiga och har inflytande.

  • Storlek: Inom hemtjänsten jobbar cirka 370 medarbetare som stödjer cirka 740 omsorgstagare
  • Organisationsform: Kommun
  • Kollektivavtal: Ja
  • Arbetskläder: Ja
  • Friskvårdsbidrag: Ja, 1 500kr för helårsanställda. 



Här finns vi

Kontakt

Besöksadress

Ytterbyvägen 2
442 81 Kungälv


Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Malin Lindsjö
0303238000
rekrytering.tos@kungalv.se


Facklig kontakt

Kommunal
010 442 94 45

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Kungälvs kommun

Ansök nu