Samordnare inom hemtjänsten - vikariat
Nu söker vi en samordnare med spetskompetens inom schemaläggning och planering. Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att framför allt sköta schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning.
Här finns stora möjligheter att utvecklas och växa i din roll. Vi har ett ambitiöst introduktionsprogram och stöttar gärna dig som vill utbilda dig.
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
Nu söker vi en samordnare med spetskompetens inom schemaläggning och planering. För att lyckas med vårt uppdrag söker vi en samordnare som delar vår entusiasm i att leverera en trygg, säker och kvalitativ omsorg till våra vårdtagare ihop med en smart planering för våra många medarbetare.
Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att framför allt sköta schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning samt vara ett administrativt och praktiskt stöd i flera andra frågor. Till det dagliga arbetet hör även att ansvara för Lifecare planering för våra omsorgstagare.
Vi söker Dig som stimuleras av att arbeta i ständig förbättring. Du har viljan att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver en förståelse för verksamheten och förmågan till ett helhetsperspektiv. Vidare behöver du ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.
Höjdpunkter med tjänsten
- Innovation och utveckling - stort ansvar i att både leda och utveckla verksamheten.
- Arbeta med de senaste digitala arbetsverktygen, vi har digitaliseringsombud i varje verksamhet.
- Ett nära ledarskap och en god gemenskap.
- Du kommer ingå i ett härligt arbetslag.
Arbetstider
Arbetet är förlagt dagtid måndag-fredag.
Vi ser att du som söker har god kunskap om arbete inom äldreomsorgen och avslutad gymnasieutbildning.
Meriterande
- YH utbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot t ex administration, personal/beteendevetare.
- Tidigare erfarenhet av arbete som samordnare.
- Du har arbetat i systemen Självservice HR/Lön (Personec), Agresso, Winst och TimeCare samt SAMSA.
Krav
- Du har arbetat med schemaläggning och planering gärna i Time Care och Lifecare.
- Förmåga att formulera dig väl i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet.
Dina personliga egenskaper är viktiga. Vi söker dig som
- har förmåga att samarbeta och kommunicera med omsorgstagare, närstående och kollegor och har ett professionellt förhållningssätt
- har förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt
- har lätt för att anpassa dig till olika/förändrade förhållanden och kunna hantera stressade situationer
- har en positiv attityd till arbetet och handla i enlighet med fattade beslut.
- Verksamheter: Hemtjänst, äldreboende, hemtjänst natt, hemgångsteam, korttidsenhet och larmenhet
- Organisationsform: Kommun
- Arbetskläder: Ja
- Kollektivavtal: Ja
- Friskvårdsbidrag: Ja, 800 kr
Detta är vad vi erbjuder våra anställda. Erbjudandet kan variera beroende på vilken yrkeskategori och anställningsform du tillhör.
Ledarskap
- Nära ledarskap: Chefer och medarbetare sitter i samma lokal, så att vi alla är involverade i det dagliga arbetet.
- Stöd i planering: Du som arbetar i omsorgen har stöd från en samordnare och en planeringsansvarig som ser till att det dagliga arbetet flyter på.
- Omsorgshandledare för stöd i vardagen: Om du har frågor eller behöver stöd kan du alltid vända dig till en omsorgshandledare. Det kan handla om allt från dokumentation, genomförandeplan, hjälp med den nya tekniken och metoder till att få stöd i hur du kan tänka i bemötandet av en person eller i en situation.
Flexibilitet
Påverkningsbara scheman: här önskar vi våra lediga dagar minst 4 veckor fram men gärna längre. På så sätt kan du slippa ta semesterdagar om du har ärenden eller annat inplanerat – du önskar bara att dessa dagar ska vara lediga.
Karriärmål och Utbildning
”Här kan man verkligen utvecklas och klättra inom organisationen. Visar man framfötterna kan man komma långt och få en bra lön.” - Caroline, undersköterska och omsorgshandledare
Nedan är några möjliga utvecklingsvägar hos oss:
- Omsorgshandledare: Som omsorgshandledare har du en fördjupad kunskap inom ett område, exempelvis demensvård, social dokumentation, välfärdsteknik, geriatrik m.m. Du har ett utökat ansvar och stöttar dina kollegor inom ett eller flera av dessa områden. Rollen som omsorgshandledare kräver viss ytterligare utbildning.
- Samarbete med skolor: om du vill utvecklas inom yrket och läsa vidare så har vi samarbete med flera skolor, och hjälper gärna till att utforma ett schema som passa med dina studier. Vi kan bevilja ersättning för kurslitteratur.
- Ombudsroller: som ombud fördjupar du dig inom ett område och stöttar dina kollegor. Exempel på ombudsroller är digitalisering/teknik, kost, rehab, dokumentation och palliativ vård. Ombuden ses i nätverk, för att utbyta lärdomar och utvecklas tillsammans.
- Yrkesambassadörer: Som yrkesambassadör spelar du en viktig roll i att marknadsföra oss som arbetsplats och hitta din nästa kollega. Du är med på mässor, gör skolbesök, och ansvarar för öppet hus. Du arbetar nära kommunens utvecklingsledare.
Digitala verktyg
- Digitaliseringsombud: Stöttar sina kollegor i användandet av digitala hjälpmedel.
- Dokumentation: Idag gör vi all dokumentation digitalt på mobiltelefon, via systemet Life Care Utförare/Life Care Mobil Omsorg.
- Nyckelfria lås: Vi har ersatt fysiska nycklar med en digital lösning i telefonen.
- Digital läkemedelssignering med påminnelser via en app
- Nattillsyn via kamera – införandet av nattkamera gör det möjligt för omsorgstagaren att själv välja hur många gånger per natt som kameran ska utföra en tillsyn och slipper på så vis bli väckt. Våra besök till omsorgstagaren sker enbart vid behov.
- Elektrisk lyft vid fall: För att minska antalet tunga lyft och minimera risken för skador i arbetet har vi en särskild lyft som vi använder vid fallolyckor.
Vi ligger i framkant vad gäller välfärdsteknik, nedan är ett urval av de lösningar vi använder idag. För att göra det enkelt att använda tekniken har vi teknikombud och support.
Förmåner
- Korta arbetsveckor: Vi tillämpar 37 timmars arbetsvecka.
- Extra semesterdagar: Är du över 40 får du extra semesterdagar.
- Sommarbonus: För vikarier som arbetar på sommaren så utgår en bonus som baseras på hur många veckor du jobbar.
"Otrolig fördel att ha 37 timmarsveckor. Jag har både barn och häst, så för mig betyder det mycket att få tre extra timmar i veckan." - Caroline, undersköterska
Här finns vi
Kontakt
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Mathias Nilsson, enhetschef hemtjänst centrum syd
0303-73 29 56
[email protected]
Facklig kontakt
Nås via kommunens växel
0303-73 00 00
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Mathias Nilsson, enhetschef hemtjänst centrum syd
0303-73 29 56
[email protected]
Facklig kontakt
Nås via kommunens växel
0303-73 00 00