Tipsa om jobbet

Pooltjänst inom Personlig assistans

Yrke: Personlig assistent Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Sök jobbet senast: 15 september 2024

Vi söker nu två nya medarbetare till vår nystartade bemanningspool inom personlig assistans. Du kommer att jobba som personlig assistent och introduceras  hos ca tre omsorgstagare för att kunna täcka upp där behovet finns.

Höjdpunkter: 

  • Meningsfullt arbete som ger mycket tillbaka.
  • Skapa starka relationer över tid.
  • Strukturerad introduktion så du kommer in i din roll.
  • Trygga anställningsvillkor samt möjlighet till utveckling.
  • Vi uppskattar idéer och förslag från våra medarbetare. 

Scrolla ner och läs allt om jobbet.

Du kommer att utgå ifrån Personlig assistans och kommer att introduceras hos flertalet omsorgstagare för att kunna täcka upp där behovet finns. Inom Personlig assistans arbetar du utifrån ett professionellt förhållningssätt med att tillgodose service, omsorg och vårdbehov för att skapa en meningsfull och trygg vardag för våra omsorgstagare.

Som person behöver du vara observant och uppmärksam på vår omsorgstagare när det gäller allt ifrån medicinska- som emotionella, fysiska och praktiska behov. Du förväntas att kunna omsorgstagarens rutiner och hur arbetet i omsorgstagarens hem sker. 

Tillsammans med våra trevliga och duktiga kollegor kommer du att delta i arbetsplatsträffar och omsorgstagarmöten där vi pratar om mål, rutiner, gemensamt arbetssätt osv. Vi arbetar med kvalitetssäkring, verksamhets- och kompetensutveckling och självklart deltar du i detta.

Vid behov kan du behöva arbeta inom andra verksamhetsområden som vi på Personlig assistans samarbetar med, dessa områden är LSS och socialpsykiatri.

Arbetstider
Du kommer att arbeta dag/kväll och varannan helg. Samt vara tillgänglig för att arbeta dygnspass med sovande jour.

Det utgår ett lönetillägg för de som anställs i bemanningspoolen.


Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Personlig lämplighet och personkemi där du och omsorgstagaren klickar är förutsättningen för en anställning.

Krav 

  • B-körkort. 
  • Då dokumentation är en viktig del av vårt arbete, förutsätter vi att du kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt ha en god datorvana. 

Meriterande

  • Du är utbildad stödassistent.
  • Erfarenhet av att arbeta inom liknande verksamheter. 

Dina personliga egenskaper är viktiga, därför söker vi dig som

  • är lugn och har ett tydligt omsorgstagarfokus och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information
  • kan eget ansvar och har en professionell framtoning
  • är flexibel och serviceinriktad, både vad det gäller arbetstider och arbetsplatser då arbete sker över verksamhetsområdena.



Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Cecilia Johansson, enhetschef Personlig assistans
0303-738270
[email protected]

Jennie Campagiorni, enhetschef Personlig assistans
0303-730124
[email protected]


Facklig kontakt

Nås via kommunens växel
0303-73 00 00


Till Stenungsunds webbsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Stenungsunds kommun

Ansök nu