Kvalitetsledare till Solhems särskilda boende - vikariat
Ta chansen och bli en del av vårt engagerade team på Solhems särskilda boende. Nu söker vi en vikarierande kvalitetsledare med vilja och förmåga att driva kvalitetsarbete med hög standard.
Höjdpunkter:
- Var med och driv och utveckla kvaliteten i vardagen för våra boende.
- Nära samarbete med kollegor och ansvarig chef.
- Din insats gör skillnad för våra boende.
- Hälsofrämjande förmåner.
- Jobba på en av Sveriges vackraste platser.
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
Som kvalitetsledare blir du i din roll nära medarbetarna genom arbetsledning och handledning. Du ansvarar för att fördela och omfördela arbetsuppgifter och att utveckla ett effektivt och strukturerat arbetssätt genom beprövade metoder.
Din roll inkluderar att organisera, planera och säkra efterlevnaden av riktlinjer och rutiner, samtidigt som du säkerställer att information inom verksamheten och till boende/närstående förmedlas. I tjänsten ska du också säkerställa kvaliteten i det dagliga arbetet, från vårdinsatser till genomförandeplaner och handlingsplaner.
Du bistår enhetschefen med operativa uppgifter som gör det möjligt att sätta och utveckla strategier. I rollen ingår det att du aktivt deltar i omvårdnadsarbetet.
Omfattning
Vikariatet sträcker sig till 31 augusti 2026 med chans till förlängning.
Om arbetsplatsen
Särskilt boende vänder sig till äldre som inte längre kan bo kvar hemma på grund av ett ökat vård- och omsorgsbehov. På boendet arbetar omvårdnadspersonal dygnet runt för att hjälpa de äldre. Arbetet utgår från individens fysiska, psykiska samt sociala behov.
Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med specialistutbildning.
Krav
- Minst tre års erfarenhet av arbete inom äldreomsorg.
- Goda kunskaper i svenska språket.
- Datorvana.
- Goda kunskaper gällande lagstiftning inom äldreomsorgen samt inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden.
Meriterande
- Erfarenhet av ledarskap.
För rollen som kvalitetsledare behöver du vara ekonomiskt medveten och ha förmågan att hantera resurser på ett effektivt sätt, samtidigt som du är kreativ och kan tänka utanför boxen för att kunna hitta flexibla lösningar när behovet av det finns. Med din kvalitetsmedvetenhet och förmåga att leda och samarbeta sätter du en hög standard på arbetet som utförs och bidrar därmed till en harmonisk arbetsmiljö.
Att också vara strukturerad underlättar organiseringen och planeringen av arbetsuppgifter samt säkerställer efterlevnaden av riktlinjer och rutiner.
Dina personliga egenskaper är viktiga, därför söker vi dig som
- är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor
- har en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter
- är flexibel och kan anpassa dig efter olika förutsättningar.
Jobba på en av Sveriges vackraste platser.
Här finns vi
Kontakt
Solhem
Boställsvägen 1, Insjön
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Anneli Backman, avdelningschef särskilda boenden
0247–804 61
[email protected]
Solhem
Boställsvägen 1, Insjön
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Anneli Backman, avdelningschef särskilda boenden
0247–804 61
[email protected]

