Engagerad aktivitetssamordnare till särskilt boende
Ta chansen och bli en del av vårt engagerade team på Lyckavägens särskilda boende. Nu söker vi en ny medarbetare till rollen som aktivitetssamordnare, så har du viljan och förmågan att utveckla kreativa och meningsfulla aktiviteter till våra boende, då kan det här vara rollen för dig!
Höjdpunkter:
- Möjlighet att driva utveckling.
- Engagerade och inkluderande medarbetare.
- Bidra till ökat välmående för våra äldre.
- Hälsofrämjande förmåner.
- Jobba på en av Sveriges vackraste platser.
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
Som aktivitetssamordnare spelar du en central roll i att planera och koordinera en mångfald av aktiviteter för våra omsorgstagare. Du samarbetar med aktivitetssamordnare på våra andra särskilda boenden och Lyckavägens aktivitetsvärdar.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar samordning av aktivitetsombud i samarbete med andra professioner, ledning av aktivitetsråd och utformning av individuella aktivitetsplaner. Du tar också initiativ i att utveckla kulturaktiviteter genom kontakt med kulturförvaltningen och bokning av artister.
Vidare är du delaktig i att främja samarbetet med externa utförare och frivilliga verksamheter, samtidigt som du inspirerar och stödjer dina kollegor på avdelningarna med aktiviteter på individ- och gruppnivå. För att säkerställa en trivsam omvårdnadsmiljö ansvarar du även för att nödvändigt aktivitetsmaterial finns tillgängligt på avdelningarna.
Om tjänsten
Detta är en tillsvidaretjänst på heltid där du arbetar dag och helg med placering på vårt särskilda boende Lyckavägen. I tjänsten ingår det att du aktivt deltar i omvårdnadsarbetet i varierande omfattning. Du rapporterar till ansvariga enhetschefer.
Om Lyckavägen
I en vacker miljö i byn Tibble, två kilometer utanför centrala Leksand, ligger kommunens särskilda boende Lyckavägen. Lyckavägen öppnade i december 2021 och består av fyra flyglar med modern standard samt flera ytor för social samvaro, såväl inom- som utomhus. Totalt finns det åtta små enheter, där det endast bor nio personer per enhet. På Lyckavägen finns två enheter med inriktning demens.
På Lyckavägen arbetar omvårdnadspersonal dygnet runt för att stödja de äldre. Arbetet utgår från individens fysiska, psykiska samt sociala behov. På boendet arbetar också måltidssamordnare och kvalitetsledare.
Du är utbildad undersköterska, äldrepedagog, arbetsterapeut eller annan utbildning som vi bedömer stämmer överens med ansvarsområdet och arbetsuppgifterna.
Vi ser att du har
- förmåga och erfarenhet av att organisera och leda social verksamhet
- erfarenhet av likvärdig tjänst
- erfarenhet av digitalt arbete inom vård- och omsorg
- goda kunskaper inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden
- god datorvana, talar och skriver flytande svenska.
Dina personliga egenskaper är viktiga, därför söker vi dig som
- är självgående och tar initiativ i att skapa meningsfulla och stimulerande aktiviteter för våra omsorgstagare, något som är avgörande i rollen som aktivitetssamordnare
- är kreativ och har kulturell medvetenhet, vilket är nyckelfaktorer när det gäller att utveckla och genomföra diverse kulturaktiviteter och sociala evenemang
- har förmåga att organisera och leda aktiviteter och evenemang
- är kvalitetsmedveten, vilket är av yttersta vikt
- är strukturerad i ditt arbete och ser till att varje detalj är noggrant planerad och genomförd
- är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor
- har en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter samt är flexibel och kan anpassa dig efter olika förutsättningar.
Jobba på en av Sveriges vackraste platser.
Här finns vi
Kontakt
Lyckavägen
Tibble Lyckavägen 6, Leksand
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Anna Löf, enhetschef
0247-806 52
[email protected]
Lyckavägen
Tibble Lyckavägen 6, Leksand
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Anna Löf, enhetschef
0247-806 52
[email protected]