Enhetschef till hemtjänsten
Vill du vara med och utveckla framtidens hemtjänst? Kristinehamns kommun söker nu en enhetschef som vill leda och inspirera våra medarbetare i arbetet med att skapa trygghet, kvalitet och kontinuitet för våra omsorgstagare.
Höjdpunkter:
- Meningsfull och utvecklande tjänst där du gör skillnad.
- Varierat arbete med goda möjligheter att påverka.
- Stöd och handledning i ditt arbete.
- Möjlighet till fortbildning och kompetensutveckling.
- Trygg anställning med många förmåner.
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
I rollen som enhetschef ansvarar du för att leda, utveckla och följa upp verksamheten så att den håller god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar, förordningar och kommunens politiska mål.
Du arbetar nära både omsorgstagare och medarbetare och har verksamhets-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar för din enhet. Tillsammans med dina medarbetare och övriga chefer förväntas du driva, utveckla och följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål. Till din hjälp i det dagliga arbetet har du en samordnarfunktion samt möjlighet att arbeta med ombudsroller och specialistkompetenser.
Ditt ledarskap ska syfta till att våra omsorgstagare får en god personcentrerad vård och omsorg. Som enhetschef är du underställd verksamhetschefen för hemtjänsten och ingår tillsammans med åtta andra chefer i dennes ledningsgrupp.
Vi söker en trygg och engagerad ledare som vill göra skillnad för både brukare och medarbetare. Du är handlingskraftig och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt, samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar och nya förutsättningar. Du är trygg i din roll och kan vara lugn även i pressade situationer.
Krav
- Akademisk Kandidatexamen (180 hp).
- Goda IT-kunskaper och vana att arbeta med digitala system.
Meriterande
- Erfarenhet av ledarskap.
Dina personliga egenskaper är viktiga, därför söker vi dig som
- har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra
- har ett relationsbaserat ledarskap och förmåga att bygga förtroendefulla kontakter med medarbetare och omsorgstagare
- är kommunikativ och har förmåga att motivera, engagera och vägleda dina medarbetare mot uppsatta mål
- är strukturerad och van vid att planera och prioritera.
Här finns vi
Kontakt
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Hans-Olof Bengtsson, rekryteringskonsult
[email protected]
Sofia Sedin, verksamhetschef äldreomsorg
[email protected]
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Hans-Olof Bengtsson, rekryteringskonsult
[email protected]
Sofia Sedin, verksamhetschef äldreomsorg
[email protected]