Tipsa om jobbet

Enhetschef till hemtjänst centrum

Yrke: Enhetschef Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Sök jobbet senast: 16 mars 2025

Lilla Edet - kommunen med det stora hjärtat

Vi söker en flexibel och positiv enhetschef som tycker om utmaningar. Tre enhetscheferna har ansvar för var sitt hemtjänstområde i Lilla Edets kommun varav ett område är den aktuella tjänsten för centrum. 

Vi är en schysst arbetsgivare med närvarande chefer där alla blir sedda och uppskattade. Du erbjuds en trygg anställning, goda möjligheter till utveckling och rätt till heltid om du så vill. 

Karriärmål
Hälsa
Flexibilitet
Förmåner
Ledarskap
Utbildning

Som enhetschef inom sektor socialtjänst har du ansvar för den operativa verksamheten enligt fastställda mål. Du arbetar utifrån gällande lagar och förordningar samt övergripande strategiska planer och rutiner.

Tillsammans med medarbetarna verkar du för en god arbetsmiljö och för utveckling av nya arbetsformer för att möta framtidens krav. I din roll förutsätts att du kan skapa goda samarbeten inom enheten men också med andra verksamheter och funktioner. Du ska också känna dig bekväm med att stödja och leda utvecklingsprocesser inom området.

För att lyckas som enhetschef hos oss är det nödvändigt att kunna leda verksamheten genom andra och ta vara på de olika kompetenser som finns att tillgå som exempelvis koordinatorer, legitimerad personal och olika ombud. 

Som enhetschef ansvarar du för att planera, leda, utvärdera och utveckla verksamheten. Du arbetar utifrån din egna verksamhet men ska också ha förmåga att se helheten med övriga verksamheter inom kommunen. Personal-, budget- och arbetsmiljöansvar ingår i uppdraget. 

Du kommer tillsammans med dina kollegor att ingå i ledningsgruppen för äldreomsorg och funktionsstöd, som består av 12 enhetschefer och leds av en verksamhetschef.

Om hemtjänsten
Tre enhetschefer har ansvar för var sitt hemtjänstområde i Lilla Edets kommun varav ett område är den aktuella tjänsten för centrum. Vi ser gärna att du är en enhetschef som vill vara med och utveckla Lilla Edets äldreomsorg och möta framtidens behov med att arbeta förebyggande och främjande.



Vi söker dig med högskolehögskoleexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.

Krav

  • Du har goda kunskaper om den lagstiftning som styr våra verksamheter, bemanning och budget samt goda dokumentations- och datorkunskaper. 

Meriterande

  • Erfarenhet av ledarskap och/eller erfarenhet av det aktuella området hemtjänst.

Tillgänglighet, öppenhet och god service präglar verksamhetens arbete där vi ser att det är självklart med ett närvarande ledarskap för att kunna tydliggöra mål och stärka våra medarbetare i deras olika roller för att skapa god vård och omsorg för våra brukare.

För att passa i rollen 

  • är du tydlig i din kommunikation, strukturerad och kan arbeta självständigt
  • kan du formulera mål för verksamheten samt leda och motivera medarbetare mot uppsatta mål
  • kan du entusiasmera och engagera dina medarbetare samt samverka såväl internt som externt
  • är du lyhörd och engagerad i frågor som rör området men har också förmåga att se den egna verksamheten i ett större perspektiv.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet och är insatt i förutsättningarna för en politiskt styrd organisation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Nathalie Leinonen
0520-659863


Facklig kontakt

Kommunal
[email protected]

Vision
[email protected]

SSR
[email protected]


Besök Lilla Edets webbsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Lilla Edets kommun

Ansök nu