Tipsa om jobbet

Enhetschef - Stöd, vård och omsorg

Yrke: Enhetschef Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Sök jobbet senast: 06 april 2025

Är du vår nästa enhetschef inom stöd-, vård- och omsorgsförvaltningen?  Vi söker nu en nyfiken och engagerad enhetschef till en av våra hemvårdsgrupper.  

Höjdpunkter:

  • Aktiviteter och utbildningar för att utveckla ditt ledarskap.
  • Jobba med ett engagerat team och medarbetare.
  • Roligt, stimulerande och utmanande.
  • Möjlighet att vara en aktiv och närvarande ledare.
  • Trygg anställning med många förmåner. 

Scrolla ner och läs allt om jobbet.

I rollen som enhetschef ansvarar du för att verksamheten håller en god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar, förordningar och de politiska målen i kommunen.

Du har verksamhets-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar för din enhet och förväntas att tillsammans med medarbetare och övriga chefer driva, utveckla och följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål.

Planering och prioritering är en naturlig del av ditt arbete. Till din hjälp i det dagliga arbetet har du en samordnarfunktion samt möjlighet att arbeta med ombudsroller och specialistkompetenser. Ditt ledarskap ska syfta till att våra omsorgstagare får en god och personcentrerad vård och omsorg.

Som enhetschef är du underställd verksamhetschefen för hemtjänsten och ingår tillsammans med åtta andra chefer i dennes ledningsgrupp. Du kommer att ha ett tätt samarbete med övriga chefer inom verksamhetsområdet.

Om stöd-, vård- och omsorgsförvaltningen
Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på innovation och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna särskilt boende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt biståndsenheten. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva personcentrerad omsorg, omvårdnad och rehabilitering och ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv.   



Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen inom social omsorg, hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.   

Det är viktigt att du har erfarenhet av arbetsledning, ekonomisk styrning, och/eller förmåga att driva förändrings- och utvecklingsarbete.

Dina personliga egenskaper är viktiga
Som enhetschef har du många samverkansytor och det krävs därför god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda relationer. Ditt trygga, kommunikativa och verksamhetsnära ledarskap bidrar till att du tillsammans med dina medarbetare skapar goda förutsättningar för en hälsofrämjande arbetsmiljö.

Du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter och har en god förmåga att prioritera och organisera. Vi förväntar oss att du är självgående och flexibel samt har ett professionellt förhållningssätt.   

En framgångsfaktor för att lyckas med uppdraget är din förmåga att skapa engagemang, delaktighet och att leda och motivera större arbetsgrupper för att tillsammans nå gemensamma mål.

Meriterande

  • Erfarenhet av verksamhetsområdet och/eller kommunal verksamhet.   
  • B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  

Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Elisabet Aass Jonsson, verksamhetschef Hemtjänst
[email protected]

Hans-Olof Bengtsson, rekryteringskonsult
[email protected]



Besök Kristinehamns kommuns hemsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Kristinehamns kommun

Ansök nu