Tipsa om jobbet

Ekerö hemtjänst söker samordnare/schemaplanerare

Yrke: Samordnare Anställningsform: Vikariat Sök jobbet senast: 13 december 2024
Nu söker vi en samordnare/schemaplanerare till ett vikariat med möjlighet till förlängning. I rollen ingår bland annat bemanningsplanering och stöd till medarbetare.

Höjdpunkter: 
  • Digitala verktyg som underlättar och förbättrar.
  • Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva
  • Närvarande chefer som tror på dig och din förmåga. 
  • Arbeta i lugn miljö, endast 15 min från Brommaplan.
  • Trygg anställning och flera förmåner. 
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
Hälsa

Som samordnare/schemaplanerare kommer du att ta emot beställningar från myndighet, planera och lägga ut beställningen på schema för personal samt följa upp beställningen. Du ansvarar för bemanningsplanering samt att fungera som stöd till medarbetare i det dagliga verksamhetsarbetet.

En stor del av arbetsuppgifterna innebär kontakt med kunder, närstående, medarbetare och beställarenheten. Även andra administrativa arbetsuppgifter förekommer i tjänsten. Du kommer ingå i en kontorsgrupp med enhetschef, biträdande enhetschef samt en administratör.

Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser. För att trivas hos oss är du engagerad, genuint intresserad av att möta och förstå människor och nyfiken på att lära nytt och att utvecklas. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva.

Arbetstider
Som samordnare/schemaplanerare går du på rullande schema under dagtid som innebär helgarbete varannan vecka. Vi prioriterar alltid våra kunder och vid behov kan det innebära arbete hemma hos våra kunder. Vårt kontor ligger i centrala Ekerö.

Tjänsten är ett vikariat tom mars 2026, med möjlighet till förlängning.

Om Ekerö hemtjänst
Ekerö hemtjänst 
 är det kommunala alternativet i Ekerö kommun. Vårt upptagningsområde täcker hela kommunen. Ekerö hemtjänst erbjuder äldre och funktionshindrade vård, omsorg och service av hög kvalitet genom en personlig, kundanpassad samt professionell organisation. För att lyckas behöver vi motiverande, engagerade och nöjda medarbetare.

För att du ska lyckas med uppdraget:

  • Du tycker om ordning och reda och kan hålla ett högt tempo vid arbetstoppar samt har en analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet som har fokus på kvalitet, resultat och mål.
  • Du tar initiativ och agerar utifrån din roll och ansvarsområde.

Körkort är ett krav.

Vi ser gärna att du också uppfyller följande kvalifikationer

  • Undersköterskeutbildning eller liknande som vi bedömer likvärdig.
  • Erfarenhet av schemaplanering inom hemtjänst.
  • Erfarenhet av social dokumentation och genomförandeplaner.
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Intraphone, Pulsen Combine och/eller E-companion.
  • God digital kompetens.

Rollen innebär många kontaktytor varför det är viktigt att du kan samarbeta och kommunicera väl med andra och har förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Jennifer Graham, enhetschef
08-124 572 51

Charlotta Baudou, biträdande enhetschef
08-124 574 37

Facklig kontakt

Kommunal
08-124 577 85


Besök Ekerös webbsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Ekerö kommun

Ansök nu