Tillsammans med arbetsgivare och organisationer runt om i landet driver Go Care årligen en digital mässa och kampanj för att inspirera till sommarjobb inom äldreomsorg och funktionsstöd. Förra året hade vi:
Se kort film och läs mer nedan. Boka även gärna en pratstund med oss så berättar vi mer om hur den här kanalen kan hjälpa er att engagera era drömvikarier!
Boka tid Kontakta oss
Obs! Exempel illustreras med material från kampanjen som drevs 2025
Medverkan ger arbetsgivare...
Många drömkandidater söker inte sommarjobb i omsorgen på grund av fördomar. Våren 2026 tar Youtube- och TikTokprofilen Lovisa Karlsson, LAKI, som själv jobbat inom hemtjänsten, täten i att krossa dessa. Tillsammans med eftertraktade profiler som SSK-, ÄO-lyftet, socionom- och ekonomistudenter samt en jobbonär har ett unikt material tagits fram som visar att jobben i omsorgen är mycket mer än alla tror.
Om ni är med syns allt material för målgrupper relevanta för just er i TikTok, Snapchat och Meta och ni kan även använda det i era egna kanaler och i kontakt med kandidater. Vill ni så lyfts även era lokala omsorgsstjärnor fram.
"Räcker vår egen kommunikation för att krossa fördomarna och nå rätt kandidater eller behöver jobb i omsorgen synas, mer och på fler sätt?"
Medverkan ger arbetsgivare...
De som blir nyfikna av materialet i sociala medier och besöker Go Cares digitala mässa kan där hitta jobb i hela landet.
Om ni är med möter ni upp kandidater som söker jobb i er region med en modern jobbannons - som en digitalt mässmonter. Här kan ni lyfta höjdpunkter, ha bilder, videohälsningar och erbjuda snabbansökan kopplat till ert eget rekryteringssystem. Se ett exempel från 2025 här. Go Cares redaktion hjälper er att skapa er jobbannons/mässmonter, så det krävs nästan inget arbete av er.
Ni får också stöd i att låta lokala omsorgsstjärnor och rekryterare spela in videohälsningar för att motivera och guida kandidaterna.
Utvärdera ert deltagande genom att ställa er frågan:
"Vill vi säkerställa att de som söker jobb i vår region här faktiskt hittar och kan söka till oss?"
Medverkan ger arbetsgivare...
Om ni är medfår ni tillgång till tryck och digitalt material samt kunskapsstöd för:
Ni väljer själva vad ni använder utifrån era arbetssätt och resurser. I Go Cares anda av kunskapsutbyte - att jobba bredare, bättre och billigare tillsammans, får alla tillgång till allt även om få använder allt material.
"Skulle er kandidatresa kunna stärkas och bli mer resurseffektiv om ni slapp uppfinna varje del själva?"
Vårdstudenter, personer med körkort, jobbsökare och jobbonärer! Drömvikarier kan finnas inom många olika målgrupper. Tillsammans med oss får ni kraft att resurseffektivt inspirera flera olika målgrupper att sommarjobba i omsorgen.
Vill ni också engagera era drömvikarier och förenkla rekryteringen? Låt oss berätta mer om hur Go Care kan hjälpa din kommun. Vi ser fram emot att höra från dig!
NEJ! Att synliggöra jobben i branschen lokalt kring er och att möta kandidater via denna plattform kräver bara ett fåtal timmars jobb av er och ger ett stort värde utan ytterligare insats. Ni väljer sedan utifrån era arbetssätt och resurser om ni även vill nyttja delar för att stärka er kandidatresa.
JA! Ju mer det sprids desto bättre, men det är inget måste.
FRAMGÅNGSRIK REKRYTERING SPARAR PENGAR! Kontakta oss så får ni ett prisförslag och vi kan visa hur den investeringen blir en plusaffär. Att stå utan vikarie en vecka för endast en person i hela er personalstyrka kostar cirka 10 000 kr i övertidsersättning.
JU FÖRR DESTO BÄTTRE! Många vill komma igång med rekryteringen tidigt, då är det bra att planera och producera innehåll redan i oktober och november. Men det är aldrig för sent.
TVÄRTOM! Ju mer jobben i omsorgen syns på ett spännande sätt desto fler kommer klicka på era egna annonser. Att Go Cares material om att jobba i branschen syns för era kandidater ger bara en klassisk PR-effekt för er egen annonsering. Vill ni samordna er egen annonsering med det som görs via Go Care så går det jättebra. Vidare är Go Care en kanal, det är precis som en fysisk mässa bara att den är digitalt. Ska ni vara med på en fysisk mässa så förväntar ni er att den marknadsförs och synliggör att ni är en av utställarna samtidigt som ni gör annan egen marknadsföring.
Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev så får du tips, eventinbjudningar, och erbjudanden! Missa inte det.