När du sökt ditt drömjobb inom äldreomsorgen och blivit kallad på arbetsintervju har du redan med ditt CV och personliga brev gjort intryck på arbetsgivaren, grattis!
Många känner sig nervösa inför en arbetsintervju och för att känna sig lite mer trygg är ofta det bästa tipset att förbereda sig så mycket som möjligt. Vi har listat några konkreta tips för att imponera på anställningsintervjun.
Träna gärna innan! Det kan vara skönt att träna med en kompis eller partner. Till exempel på frågorna: ”Berätta lite om dig själv” ”Vad har du för erfarenheter som gör att du passar i den här rollen?”.
Läs på om arbetsplatsen innan du går på intervjun. Det gör du enkelt på hemsida och sociala medier. Vill du imponera lite extra? Har du någon fråga om arbetsplatsen? Ställ den! Det visar att du är intresserad.
Är det första jobbet inom äldreomsorgen? Läs på om vad jobbet innebär för att få en större förståelse och öka dina chanser att lyckas.
Kom i tid och se till att stänga av mobilen. Första intrycket är viktigt. Kom gärna 10 minuter innan så du hinner samla dig.
Stort lycka till!
1. Skriv ett CV
2. Vad ska man skriva i sitt personliga brev?
Var i Sverige vill du spendera din sommar?
Du får jobb som matchar dina filter. Vill du ändra filter? Gör en ny sökning.
Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev så får du tips, eventinbjudningar, och erbjudanden! Missa inte det.
Var vill du jobba i sommar?
Fyll i intresseanmälan och få information om vilka jobb som erbjuds just där!