Vi söker korttidsvikarier inom vård- och omsorg
Vi söker timvikarier inom flera verksamheter. Perfekt för dig som vill börja jobba, utvecklas och tjäna extra pengar.
Kort om jobbet:
- Du får värdefull arbetslivserfarenhet inför ditt framtida arbetsliv.
- Arbetsmiljö utöver det vanliga, med bl.a. bemanningspool, jämställda arbetsgrupper och moderna verktyg ser vi till att du trivs.
- Nära ledarskap med chefer som vill att du ska lyckas.
- Här tar din karriär fart – vi erbjuder flera olika spår och utvecklingsmöjligheter.
- Du får arbeta i en verksamhet som ligger i framkant vad gäller användning av digitala verktyg.
Inom äldreomsorgen i Uddevalla möter vi människor genom våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
Drömmer du om att arbeta med äldre människor eller vill du jobba med personer i alla åldrar? Vi har något som passar alla.
Ett jobb hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Hur stödet kan se ut beror på personernas behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med personlig omvårdnad, hygien, inköp, tvätt, städning eller aktiviteter av olika slag.
Oavsett var du jobbar så är ditt uppdrag att tillsammans med stöttande kollegor arbeta för att skapa fina dagar och en varm, trygg och glädjerik tillvaro för dem vi är till för.
Här söker vi extra personal
- Hemtjänst
- Trygg hemgång och dagverksamhet
- Vård och omsorgsboende
- Korttidsenhet inom vård och omsorg
- Personlig assistans
- Boende LSS
- Korttids för barn och ungdomar LSS
- Daglig verksamhet LSS
- Socialpsykiatri och missbruk
Arbetstider
Du har stor möjlighet att jobba upp till heltid! Eftersom verksamheterna är i gång dygnet runt, varje dag, finns det stor variation i arbetstider och schema. Vi erbjuder arbetspass förlagda på dag/kväll, helger och för vissa tjänster även natt.
För att du ska lyckas och trivas i ditt arbete som vikarie behöver du ha ett intresse för att hjälpa andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringsprocessen.
Vi söker dig som
- har ett gott bemötande, vilja och förmåga att hjälpa andra och att kunna möta omsorgstagarens behov
- är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter
- tar ansvar för din uppgift och lägger ner tid och engagemang i ditt arbete.
Krav
- Du har fyllt 18 år.
- Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn – och fritidsprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
- Du har god datorvana och vana av att hantera mobiltelefon samt andra digitala verktyg och system.
- Inom vissa av våra verksamheter är B-körkort ett krav.
Vi ser det även som positivt ifall du har tidigare arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Verksamheter: Vård och omsorgsboende, trygg hemgång, natthemtjänst och trygghetslarm
- Storlek: Cirka 1 200 medarbetare som stödjer 1 600 vårdtagare
- Organisationsform: Kommun
- Kollektivavtal: Ja
- Arbetskläder: Ja
- Friskvårdsbidrag: 1 000 kronor
- Rätt till heltid: Ja
- Delade turer: Nej
Detta är vad vi erbjuder våra anställda. Erbjudandet kan variera beroende på vilken yrkeskategori och anställningsform du tillhör.
Karriärmål
Vi är angelägna om att du ska stanna och utvecklas hos oss. Därför erbjuder vi flera olika spår och möjligheter för dig som vill göra karriär.
- Ombudsroll: Om du vill fördjupa dig i ett område finns möjlighet att söka ombudsroller. Det ger dig extra ansvar för ett område du är intresserad av, exempelvis språk, kost eller brandskydd.
- Handledare: Har du ett intresse för pedagogik och är bra på att få andra att växa kan du få rollen som handledare inom områden som dokumentation och reflektion. Du kan också få möjlighet att vara handledare för undersköterskestudenter.
- Specialistundersköterska: Du som är eller vill bli specialistundersköterska inom till exempel psykiatri eller demens är mycket eftertraktad hos oss. Vi ser specialistspåret som en tydlig karriärväg och kan erbjuda anställning inom en specialistroll.
- Administratör/samordnare: Flera av våra medarbetare arbetar som administratörer/samordnare. Detta är en roll för dig som gillar att vara spindeln i nätet. Här är ditt ansvar att jobba för en god planering och kvalitetssäkring av verksamheten.
- Chef/ledare: Hos oss finns goda möjligheter att göra karriär i en chefsroll. För att bli chef hos oss vill vi att du har en högskoleutbildning inom ett relevant område.
Hälsa
- Friskvårdsbidrag: Vi erbjuder alla våra tillsvidareanställda ett friskvårdsbidrag på 1 000 kronor per år. Har du en visstidsanställning baseras bidraget på hur mycket du jobbar.
- Friskvård på betald arbetstid (friskvårdstimme): I de fall verksamheten tillåter kan du som anställd ta ut en friskvårdstimme per vecka.
- Gratis träning: Alla våra medarbetare har gratis tillgång till kommunens egna sex gym.
Förmåner
Vi tar ansvar och du har trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Vi erbjuder även flera extra förmåner. Vi erbjuder även flera extra förmåner. Nedan är exempel på förmåner som ingår i kollektivavtalet och andra förmåner som vi erbjuder.
- Generösa semestervillkor: Du har minst 25 semesterdagar. När du fyllt 40 får du 31 dagar. När du fyller 50 år får du 32 dagar, alltså drygt sex veckors semester.
- Rabatter: Genom vår personalförening har du tillgång till förmånliga erbjudanden och rabatter, det kan handla om allt från rabatter i skoaffären till erbjudanden i måleributiken.
- Löneväxling: Du som är månadsavlönad har möjlighet att växla lön till pension.
Ledarskap
- Nära ledarskap: Hos oss är det aldrig långt till närmsta chef. De flesta enhetschefer har sin arbetsplats i verksamheten och annars har de ambitionen att ofta vara på plats i verksamheten.
- Administratör/samordnare: Våra chefer har tillgång till administratör/samordnare för att underlätta i arbetet, det ger mer tid över till att vara en närvarande ledare.
- Stöd till chefer: För att våra chefer ska kunna fokusera på det de är bra på finns flera stödfunktioner, som personalavdelning, löneavdelning, ekonomiavdelning, bemanningsenheten, kommunikationsavdelning, HR och IT-support.
- Reflektionshandledare: Flera av våra chefer är utbildade reflektionshandledare. Det möjliggör strukturerad och kvalitativ reflektion kring arbetet för både medarbetare och chefer. Vi avsätter tid i mindre grupper för detta.
- Mentorskap: Våra nya chefer får tillgång till mentorer för extra stöd i chefsrollen.
- Chefsutbildning: Alla chefer erbjuds utbildning i att styra, leda och coacha medarbetarna. Det bidrar till att våra chefer är proffs på att leda och fördela arbetet!
Digitala verktyg
Uddevallas äldreomsorg ligger i framkant vad gäller användning av digitala verktyg och har varit modellkommun för äldreomsorgens digitalisering.
Nedan presenteras några exempel på digitala lösningar vi erbjuder. För mer utförlig information läs gärna mer här.
- Digital signering och dokumentation: Genom att vi har möjlighet att signera insatser och dokumentera direkt i telefonen undviker vi dubbelarbetare och ökar patientsäkerheten.
- Digitala lås: Inom hemtjänsten använder vi nyckelfria lås. Det förenklar för medarbetarna och innebär en ökad trygghet för omsorgstagarna.
- Medicingivare: Genom medicingivaren får patienten möjlighet att själv ta sina läkemedel. Med en automatisk påminnelse och utdelning ger medicingivaren ökad självständighet och patientsäkerhet.
- Sensorer som upptäcker fall: Sensorn larmar vid fall vilket möjliggör akut utryckning när det behövs.
- Digital fjärrtillsyn på natten: Istället för att riskera att störa våra omsorgstagare när de sover kan vi om omsorgstagaren önskar sköta tillsynen digitalt.
- Vårdapp för sårvård: I appen kan sår fotograferas och dokumenteras. Därefter bedöms såret av en sårsjuksköterska som också ger rekommendationer kring hur såret ska behandlas.
- Digitala scheman: Du har tillgång till ditt schema i mobilen. Det underlättar för din egen planering.
Utbildning
- Introduktion: Du som är ny hos oss erbjuds en gedigen introduktionsutbildning med digitala kurser som du har möjlighet att ta del av så många gånger du behöver. Vi erbjuder också utbildningar på plats samt bredvidgång. När du jobbat ett tag och känner dig trygg i din roll så kan du få gå en delegeringsutbildning för att få hantera och ge läkemedel.
- Möjlighet till betald utbildning: Vi är en del av den statliga satsningen äldreomsorgslyftet vilket ger dig chansen att utbilda dig till undersköterska samtidigt som du jobbar och får full lön.
- Löpande kompetensutveckling: Vi erbjuder våra medarbetare en lång rad utbildningar. Det kan handla om allt från utbildning inom SBAR och lyftteknik till lågaffektivt bemötande. Genom intranätet har du tillgång till allt och de kurser du gått lägger sig som kompetenser på din profil i vårt personalsystem. På så sätt har du möjlighet att vässa din kompetens och bygga ett starkt CV!
- Möjlighet till tjänstledighet för specialistutbildning: Vill du utbilda dig till specialistundersköterska så får du tjänstledigt och möjlighet att söka tjänster som specialistundersköterska när du är klar.
Aktiviteter
- Aktivitetssamordnare: Vi har drivna aktivitetssamordnare som har till uppgift att ordna aktiviteter för seniorer på våra boenden.
- Café och aktivitetscenter: På Ryttaren anordnar vi massor av aktiviteter för den äldre målgruppen. IT-café, meditation och livsberättargrupper är bara några exempel på trevliga och uppskattade aktiviteter vi anordnar.
- Medarbetaraktiviteter: Med jämna mellanrum anordnar vi planerings- och teamdagar med tillhörande medarbetaraktiviteter. Ett exempel är att vi åkt på spa tillsammans. Ett annat exempel är vår uppskattade stegräknartävling.
Här finns vi
Kontakt
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Bemanningsenheten Vård och omsorg samt Förskola
[email protected]
Facklig kontakt
Kommunal Väst
Sektion 37
010-4429437
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Bemanningsenheten Vård och omsorg samt Förskola
[email protected]
Facklig kontakt
Kommunal Väst
Sektion 37
010-4429437