Tipsa om jobbet

Personlig assistent till Bemanningspoolen

Yrke: Personlig assistent Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid Sök jobbet senast: 31 oktober 2025
Nu söker vi personliga assistenter till Bemanningspoolen. Ditt arbete erbjuder stor variation och många möten med nya människor eftersom du arbetar på flera olika arbetsplatser.  

Höjdpunkter: 
  • Viktigt jobb med människan i fokus.
  • Bidra med guldkant i vardagen för andra människor.
  • Härlig gemenskap, gott teamwork och stöttande kollegor.
  • Hälsofrämjande arbetsgivare.
  • Trygg anställning och flera förmåner.
Scrolla ner och läs allt om jobbet.

Som personlig assistent stödjer du personen i hemmet och utgår från omsorgstagarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. praktiska sysslor, personlig omvårdnad, medicinska insatser, fritidsaktiviteter och sociala kontakter.

Du ska vara det stöd som omsorgstagaren behöver för att så långt som möjligt vara delaktig i alla aktiviteter samt medverka till att omsorgstagaren har en bra livssituation.  

Arbetstider
Vi söker dig som vill arbeta dag, kväll, helg.

Om Bemanningspoolen
I bemanningspoolen arbetar vi i någon eller flera av Socialtjänstens verksamheter så som ordinärt boende/hemtjänst, särskilt boende för äldre, personlig assistans och gruppbostäder. Under 14 år har den tillsvidareanställda bemanningspoolen hjälpt till att bemanna verksamheter i Socialtjänsten då ordinarie personal varit frånvarande. Med hög kompetens och erfarenhet utgör bemanningspoolerna en viktig del för att bibehålla en hög kvalité på vård och omsorg för Piteå Kommuns medborgare. Ditt arbete erbjuder stor variation och många möten med nya människor eftersom du arbetar på flera olika arbetsplatser.  

Vi söker dig som har en slutförd utbildning från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller 1-årig personlig assistansutbildning. Sökande med annan utbildning eller erfarenhetsbakgrund som vi bedömer som likvärdig kan bli aktuell för anställning.

Krav

  • Erfarenhet av att arbeta med målgruppen.
  • Goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt.
  • B-Körkort och tillgång till egen bil.

Eftersom arbetet ställer krav på dokumentation är det önskvärt om du har god datavana.

Arbetet ska präglas av ett pedagogiskt förhållningssätt för att stödja omsorgstagaren att, så långt det är möjligt, behålla sina färdigheter. Dina personliga egenskaper är därför viktiga och vi söker dig som

  • känner dig trygg i din yrkesroll och kan agera professionellt
  • är flexibel och har en god samarbetsförmåga, eftersom arbetet och förutsättningarna snabbt förändras

  • är social och lyhörd.

Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Marie Isaksson, chef bemanningspoolen
0911-69 62 17
[email protected]

Birgitta Lindberg, chef Bemanningspoolen
0911-69 67 27
[email protected]


Facklig kontakt

Anna Lindgren, Kommunal Norrbotten
010-4429904


Länk till Piteå kommuns hemsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Piteå kommun

Ansök nu