Tipsa om jobbet

Kvalitetsledare till Lyckavägens särskilda boende

Yrke: Kvalitetsledare Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid. Dag och helg. Sök jobbet senast: 28 december 2025

Vi söker ytterligare en kvalitetssledare Lyckavägens särskilda boende. Du är undersköterska med vilja och förmåga att driva kvalitetsarbete med hög standard. Ta chansen och bli en del av vårt engagerade team!

Höjdpunkter: 

  • Du driver och utvecklar kvaliteten för våra boende.
  • Nära samarbete med kollegor och ansvarig chef.
  • Din insats kommer att göra skillnad för våra boende.
  • Hälsofrämjande förmåner. 
  • Jobba på en av Sveriges vackraste platser.

Scrolla ner och läs allt om jobbet.

Som Kvalitetsledare blir du i din roll nära medarbetarna genom arbetsledning och handledning. Du ansvarar för att fördela och omfördela arbetsuppgifter och att utveckla ett effektivt och strukturerat arbetssätt genom beprövade metoder. Din roll inkluderar att organisera, planera och säkra efterlevnaden av riktlinjer och rutiner, samtidigt som du säkerställer att information inom verksamheten och till boende/närstående förmedlas.

I tjänsten ska du också säkerställa kvaliteten i det dagliga arbetet, från omvårdnadsinsatser till genomförandeplaner och handlingsplaner. Du bistår enhetschefen med operativa uppgifter som gör det möjligt att sätta och utveckla strategier.

Detta är en tillsvidaretjänst på heltid där du arbetar dag och helg. I tjänsten ingår det att du aktivt deltar i omvårdnadsarbetet i varierande omfattning. Du rapporterar till ansvariga enhetschefer.



  • Krav på undersköterskeutbildning, gärna med specialistutbildning.
  • Flera års erfarenhet av arbete inom äldreomsorg.
  • För rollen krävs goda kunskaper i svenska språket och datorvana är ett krav.
  • Erfarenhet av ledarskap är meriterande, men inget krav.
  • Goda kunskaper gällande lagstiftning inom äldreomsorgen samt inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden.

Vi ser gärna att du har kunskaper i personalplanering och det är meriterande med erfarenhet av kollektivavtal, arbetsrätt, branschanpassad ekonomi och arbetsmiljö.

För rollen som kvalitetsledare behöver du vara ekonomiskt medveten och ha förmågan att hantera resurser på ett effektivt sätt, samtidigt som du är kreativ och kan tänka utanför boxen för att kunna hitta flexibla lösningar när behovet av det finns. Med din kvalitetsmedvetenhet och förmåga att leda och samarbeta sätter du en hög standard på arbetet som utförs och bidrar därmed till en harmonisk arbetsmiljö. Att också vara strukturerad underlättar organiseringen och planeringen av arbetsuppgifter samt säkerställer efterlevnaden av riktlinjer och rutiner.

Vi förväntar oss att du är lyhörd som person med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor. Du behöver ha en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter samt vara flexibel och kunna anpassa dig efter olika förutsättningar. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Jobba på en av Sveriges vackraste platser.

Här finns vi

Kontakt

Lyckavägen

Tibble Lyckavägen 6, Leksand


Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Anna Löf, enhetschef
0247-806 52
[email protected]

Victoria Björnestad, enhetschef
0247-804 57
[email protected]

Michelle Söderström, enhetschef
0247-801 59
[email protected]


Besök Leksands hemsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Leksands kommun

Ansök nu