Tipsa om jobbet

Biståndshandläggare till äldreenheten - vikariat

Yrke: Biståndshandläggare Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Sök jobbet senast: 16 juni 2025
Vill du bli en del av vårt härliga och engagerade gäng biståndshandläggare? En av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig under en längre period varför vi nu söker en kollega.

Höjdpunkter: 
  • Självständigt arbete.
  • Individuellt anpassad introduktion. 
  • Möjlighet till flextid.
  • Engagerade chefer och kollegor. 
  • Trygg anställning och flera förmåner. 
Scrolla ner och läs allt om jobbet.

Att arbeta med oss innebär att du får träffa våra seniorer i deras vardag, i deras hem, på Korttidsboende och ibland inom slutenvården. Som handläggare ansvarar du för att möten med omsorgstagare och anhöriga håller en god kvalitet samt att samverkan med både interna och externa aktörer leder framåt. Du kommer arbeta enskilt i många ärenden men är en del av en arbetsgrupp där dialog och samråd med dina närmaste kollegor och arbetsledare är en naturlig del av det dagliga arbetet.

I arbetet som biståndshandläggare på Äldreenheten får du ansvar för att på ett rättssäkert sätt utreda och bedöma behov och hjälpa våra seniorer att få det bistånd som denne är berättigad till. Arbetet är till stor del självständigt men en kollega är aldrig långt bort för att ge stöd. Vi har också regelbundet träffar i helgrupp för att tillsammans diskutera ärenden som har en mer komplex karaktär. 

Du kommer få ta del av många levnadsberättelser och du kommer ges möjlighet att hjälpa våra seniorer att på bästa sätt bibehålla och upprätthålla en skälig levnadsnivå.

Som nyanställd får du en individuellt anpassad introduktion för att komma in i arbetet på bästa sätt. Du får stöd och hjälp av både enhetschef, samordnare och erfarna kollegor.

Om Äldreenheten
Äldreenheten ansvarar för myndighetsutövning för personer över 65 år med primär inriktning traditionell äldreomsorg. Enheten består av områdeshandläggare, vårdplanerare, boendeuppföljare, boendesamordnare samt enhetschef. För oss är arbetsglädje, engagemang och respekt viktigt.

Tillsammans utvecklar vi verksamheten och oss själva.

Du har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning inom social omsorg som vi bedömer likvärdig. 

Du bör ha goda kunskaper om lagar och förordningar inom verksamhetsområdet samt goda kunskaper i Officepaketet.

Krav

  • Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift.
  • B-körkort.

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning likaså erfarenhet av att genomföra vårdplaneringar på sjukhus är meriterande men för dig som är ny inom området så finns vi här för att stötta dig i din nya yrkesroll.
  • I Ekerö Kommun använder vi Pulsen Combine som verksamhetssystem, erfarenhet av verksamhetssystemet och Life Care som system vid utskrivning från slutenvården är meriterande.

Här finns vi

Kontakt

Har du frågor, tveka inte att höra av dig!

Martina Gereben, enhetschef Äldreenheten
070-161 35 54

Erika Fuchs, samordnare
070-161 49 89

Facklig kontakt

Nås via kommunens växel
08-124 571 00


Besök Ekerös webbsida

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Ekerö kommun

Ansök nu