Särskilt boende söker samordnare inom Vård- och äldreomsorg
Nu söker vi en samordnare som delar vår entusiasm i att pröva något nytt och har viljan att åstadkomma resultat. Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att utveckla och samordna schemaläggning.
Höjdpunkter:
- Möjlighet att växa och bidra till verksamhetens utveckling.
- Bidra till att bygga effektiv och flexibel organisation.
- Strukturerad introduktion så du kommer in i din roll.
- Trygga anställningsvillkor samt möjlighet till utveckling.
- Vi uppskattar idéer och förslag från våra medarbetare.
Scrolla ner och läs allt om jobbet.
Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att utveckla och samordna schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning samt vara ett administrativt stöd. Du kommer att ingå i en grupp på totalt 6 samordnare.
Du kommer att fungera som ett chefsstöd, vilket innebär att du bör ha ett ekonomiskt sinne och en god förståelse för bemanning, inklusive konsekvenstänk och optimering av resurser. Att följa fattade beslut och bidra till att implementera dem på ett konsekvent sätt är en viktig del av arbetet.
Du har en analytisk förmåga och en god förståelse för samband och helheter. Du trivs med att arbeta med schemaläggning och har en naturlig fallenhet för siffror. I rollen behöver du kunna hantera många uppgifter samtidigt och arbeta effektivt under press.
Vi arbetar med en optimerad bemanningsmodell där våra medarbetare arbetar över gränserna. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt men också trivas i ett team.
Vi söker dig som vill vara med och skapa en effektiv och flexibel organisation där vi tillsammans möter morgondagens utmaningar!
Arbetstider
Dagtid måndag-fredag.

Vi ser att du som söker har god kunskap och erfarenhet av schemaläggning. Meriterande är att du har en YH utbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot t. ex. administration, personal/beteendevetare.
Krav
- Erfarenhet av att arbetat med statistik och ekonomifrågor.
- God kunskap i ATL och Officepaketet.
- God förmåga att samarbeta och kommunicera.
- Förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt.
- Lätt för att anpassa dig till olika/ändrade förhållanden och kan hantera stressade situationer.
- En positiv attityd till arbetet och handla i enlighet med fattade beslut.
- Förmågan att formulera dig väl i tal och skrift.
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av arbete som samordnare.
- Du har arbetat i systemen Självservice HR/Lön (Personec), Agresso, Winst och TimeCare.
Dina personliga egenskaper är viktiga, därför söker vi dig som
- stimuleras av att arbeta i ständig förbättring
- har viljan att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt
- har förståelse för verksamheten och förmågan till ett helhetsperspektiv
- har ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.

Här finns vi
Kontakt
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Indira Peci, enhetschef Säbo
0303-730507
[email protected]
Facklig kontakt
Nås via kommunens växel
0303-73 00 00
Har du frågor, tveka inte att höra av dig!
Indira Peci, enhetschef Säbo
0303-730507
[email protected]
Facklig kontakt
Nås via kommunens växel
0303-73 00 00

