Tipsa om jobbet

Änggårdsbacken Hus A söker undersköterskor som vill skapa meningsfullhet

Yrke: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidareanställning Sök jobbet senast: 28 februari 2023

Tre Stiftelser är mångfaldigt prisbelönt för sina äldreboenden och bedriver äldreomsorg utifrån det salutogena förhållningssättet, vi sätter det friska i fokus. Nu söker vi fler undersköterskor som vill ge service i mästarklass!

Vårt äldreboende Änggårdsbacken har en vacker lummig trädgård och ett rikt utbud av gemensamma aktiviteter. Änggårdsbacken är uppdelad på tre hus med tre inriktningar; somatisk, demens och psykisk ohälsa. Änggårdsbacken Hus A har en somatisk inriktning. 

Vill du vara en del av en nytänkande organisation? Varje dag utmanar vi befintliga normer och driver utvecklingen framåt inom äldreomsorgen!

Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt arbete i vackra miljöer, där du träffar många människor. Dagarna kommer vara fyllda av både vård, omsorg och service samt en massa trevliga sociala aktiviteter. Hos oss får du drivna kollegor, engagerade chefer som leder i gemensamt ledarskap och attraktiva möjligheter att utvecklas i din profession.

Karriärmål
Hälsa
Förmåner
Ledarskap
Digitala verktyg
Aktiviteter


Karriärmål

När du jobbar med oss tar vi tillsammans fram din utvecklingsplan. Din utvecklingstrappa kopplas till din löneutveckling. Vi erbjuder bland annat: 

  • Stipendier till medarbetare som vill utvecklas eller inspireras.
  • Möjlighet att ansöka om stöd för att studera vidare till en specialistroll. 
  • Varje år arrangerar vi medarbetardagar med föreläsningar, aktiviteter och inspiration.




Hälsa

  • Gym: Vi har gym på alla boenden som ger dig möjlighet att träna på arbetstid
  • PT-träning: Vi erbjuder träning med PT under arbetstid 

  • Hälsosatsning: Vi har ett veckoschema med träningspass som du kan gå på. Passen hålls  av en personlig tränare  i våra egna gym eller utomhus. Du kan välja mellan fysisk aktivitet med ombyte, eller lättare aktivitet utan ombyte. Här finns något för alla!




Ledarskap

Vi har ett gemensamt ledarskap, med två enhetschefer på varje enhet. Enligt oss är ett bra ledarskap

  • ledare som är synliga, fysiskt närvarande, tillgängliga och nåbara 

  • ledare som är väl insatta i verksamheten och känner de boende och deras behov.




Digitala verktyg

På Tre Stiftelser finns ett stort intresse för den senaste tekniken och vi jobbar löpande med att inför digitala verktyg som förbättrar dagarna för oss som arbetar, och våra hyresgäster. 

Några exempel på digitala verktyg vi använder i vardagen är Appva för digital signering och boendekalender.

Vi har även infört nyckelfria lås, så varken vi medarbetare eller hyresgästerna behöver bära på nyckel. 



Aktiviteter

  • Aktivitetsenhet: Vi har en speciell enhet med fyra medarbetare som organiserar aktiviteter och underhållning. Några exempel från 2019 är musikfestivalen Way Out Vega och besök av Glenn Hysén på Otiums nya pub. 
  • Cirklar: Våra ”cirklar” är återkommande aktiviteter som våra boende kan vara med i. Exempel på teman är utbildning i ny teknik, bokcirklar eller träning. Kanske har du en idé på ett tema du skulle vilja hålla en cirkel kring?




Lokaler och omgivning

På Tre Stiftelser arbetar du i vackra anrika miljöer. Vi satsar mycket på vackra trädgårdar och på vår mat och måltidsmiljö. Alla kockar på Tre Stiftelser har restaurangutbildning.  Våra måltider tillagas i ett samarbete mellan vår egen dietist, egen stjärnkock och flera gästspelande stjärnkockar. Vi prioriterar ekologisk, närproducerad och säsongsanpassad kost. Följ våra prisbelönta kockar på Instagram.



Förmåner

  • Personalrabatter: Vi på Tre Stiftelser är anslutna till förmånsportalen Benify där du kan ta del av olika exklusiva erbjudanden från kända varumärken.  

  • Medarbetarestöd: Om du någon gång skulle behöva professionell hjälp kring bekymmer i arbets- eller privatlivet har du som medarbetare hos Tre Stiftelser tillgång till kostnadsfri vägledning via Falck Healthcare. Exempel på frågor som Falck Healthcare kan ge stöd kring är relationer, stress, ekonomi, juridik och existentiella frågor. Du har möjlighet att få telefonrådgivning årets alla dagar. 

Ditt arbete som undersköterska är att skapa välmående, ge stöd och hjälp i vardagen, alltid utifrån hyresgästens förutsättningar och behov. Förutom att du tillgodoser behov i form av vård, omsorg och service så genomför du och deltar i olika aktiviteter.

I dina arbetsuppgifter ingår efter överenskommelse med sjuksköterska, att ge mediciner eller andra medicinska uppgifter. Det är alltid hyresgästers behov som styr och din inställning och ditt engagemang avgör hur bra dagarna blir.

Ingår i ett team
För att skapa en trygg och meningsfull vardag för hyresgäster arbetar du i team tillsammans med undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och övriga professioner.

Du kommer för oss att vara en viktig pusselbit och en del av en nytänkande organisation. Med din kompetens som utbildad undersköterska tar vi nya kliv framåt inom äldreomsorgen.

Tjänsterna är heltid men kan diskuteras vid en eventuell intervju.

Arbetstider
Du arbetar dag, kväll och helg.



Hos oss får du drivna kollegor, engagerade chefer som leder i gemensamt ledarskap och attraktiva möjligheter att utvecklas i din profession.

Du är utbildad undersköterska med erhållet diplom, betyg eller intyg som styrker din utbildning. Det är önskvärt med arbetslivserfarenhet inom äldreomsorgen.

Meriterande om du

  • är specialistundersköterska

Rollen som undersköterska innebär att du

  • har förmåga att samarbete med andra människor och är social
  • skapar och har goda relationer till dina kollegor, våra hyresgäster och deras anhöriga
  • delar vår värdegrund som genomsyras av det salutogena synsättet
  • har förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter och att snabbt kunna förändra ditt synsätt och tillvägagångssätt
  • behöver kunna behålla lugnet och fokusera på rätt saker i de utmaningarna som kan uppstå i vardagen.

För oss är det självklart att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, själv strukturerar ditt arbete och samtidigt är lyhörd för återkopplingen du får från hyresgäster, kollegor och chefer.

Vi vill att du, liksom vi

  • fokuserar på dedt friska och ser möjligheter i stället för hinder
  • är flexibel och ansvarstagande

  • har lätt för att skapa goda relationer både med hyresgäster och kollegor
  • är positiv till utveckling och gärna vill lära nytt.



Varje dag utmanar vi befintliga normer inom vår bransch och driver utvecklingen framåt. Vi ser även över möjligheten att testa nya arbetstidsmodeller. Det här vill vi göra tillsammans med dig.

Tre Stiftelser är samlingsnamnet för verksamheten i tre olika stiftelser som administreras gemensamt: 

  • Stiftelsen Ålderdomshemmet i Göteborg med Vegahusen.
  • Stiftelsen Otium med äldreboende i Björkekärr.


I korthet:

  • Organisationsform: Stiftelse, drivs utan vinstsyfte
  • Storlek: Sammanlagt 350 platser 
  • Inriktning: Vi bedriver omsorg, vård och service med inriktning på somatik, geropsykiatri och demens.
  • Kollektivavtal: Ja 
  • Arbetskläder: Ja



Friskvård är ett naturligt inslag hos oss.


Vår omsorg

Tre Stiftelser bedriver salutogen vård och omsorg. Det innebär att hela verksamheten har hälsan i centrum och utgår från tre komponenter:

  • Meningsfullhet, som ger en tro på att livet har en mening värd att satsa energi och engagemang på.
  • Begriplighet, som innebär att man förstår sig själv, sin omgivning och tillvaro liksom att man själv blir förstådd av andra.
  • Hanterbarhet, som handlar om att kunna bemästra situationer som uppstår.

Våra prioriterade områden är

  • kultur
  • mat och måltidsmiljö
  • miljö – både inne och utomhus samt
  • kontinuerlig kompetensutveckling och karriärmöjligheter.

Nyfiken på mer?

Följ våra dagar via vår Facebooksida!

Besök vår hemsida: Tre Stiftelser

2019 spelade vi in en film som vänder sig till nya medarbetare. Se gärna filmerna här!


Här finns vi

Här finns vi

Änggårdsbacken

Per Dubbsgatan 4A, Centrum


Har du frågor? Tveka inte att höra av dig!

Mikael Mann, enhetschef
031 - 704 27 19
mikael.mann@trestiftelser.se

Samuel Hedin, enhetschef
031-704 27 10
samuel.hedin@trestiftelser.se


Har du frågor om rekryteringsprocessen?

Mikaela Karlander
070 339 04 15
mikaela.karlander@trestiftelser.se

Sociala medier

Räkna ut resväg

Mer om oss

Läs mer om Tre Stiftelser

Ansök nu